پاسخ موسسه محک  به  افکار عمومی/ درمان علی تمام شده و فقط برای چکاپ به محک می آید

قصه از آنجا شروع شد که "افشین ولیخانی " روبروی دوربین صدا و سیما قرار گرفت و از پایین آمدن قیمت ارز ابراز خوشحالی کرد و از بیماری سرطان فرزندش "علی ولیخانی" و هزینه های سنگین تهیه دارو گفت و این مصاحبه در برنامه فرمول یک به تهیه کنندگی "علی ضیاء" پخش شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، پس از پخش برنامه «فرمول یک» مردم خیر و نیکوکار کشورمان مبالغی را به شماره حسابی که در برنامه اعلام شد واریز کردند.

از آنجایی که "علی ولیخانی" بیمار تحت پوشش محک بوده، موسسه محک که اعتقاد راسخ به شفافیت و پاسخگویی در برابر مردم ایران دارد، پس از دریافت مدارک پزشکی از بیمارستان مرکز طبی کودکان و نامه پزشکی کودک مبنی بر قطع درمان بودن او، اطلاعیه‌ای به این شرح منتشر و اطلاع‌رسانی کرد:

نظر به پرسش‌های مکرر افکار عمومی در ارتباط با برنامه‌ها و خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با فرزند نازنین‌مان «علی ولی‌خانی» به اطلاع اعضای محترم خانواده بزرگ #محک و آحاد جامعه می‌رساند:

این فرزند محک از مرداد سال ۱۳۹۴ مبتلا به بیماری لنفوم هوچکین (یکی از انواع سرطان‌های غدد لنفاوی) بوده و از همان تاریخ با ضریب حمایت صد در صد تحت حمایت محک قرار گرفته است. مندرجات و مستندات پرونده ایشان حاکی از آن است خوشبختانه این فرزند عزیز محک در سایه حمایت‌های بی‌دریغ و بی‌کران مردم نیکوکار سرزمین‌مان در تیر ماه سال ۱۳۹۵از چنگال بیماری رهایی یافته و به استناد گزارش مکتوب پزشک معالج در بیمارستان مرکز طبی در تاریخ۶ تیر ۱۳۹۵ شیمی درمانی به اتمام رسیده و اکنون جهت معاینات دوره ای مراجعه می کند.

این بیمار از تیر ماه سال ۱۳۹۵ تاکنون، به طور مکرر برای انجام چکا‌پ‌های دوره‌ای و آزمایشات مرتبط با آنها به بیمارستان مرکز طبی مراجعه نموده‌اند و در هر نوبت، هزینه‌های مرتبط با آن را نیز از موسسه محک دریافت کرده‌ است.

آخرین مراجعه بیمار به بیمارستان مرکز طبی تهران برای چکاپ و آزمایش‌های دوره‌ای در تاریخ ۲ مهر ۱۳۹۷بوده است، که هزینه آن نیز توسط مؤسسه محک پرداخت شده است. ضمناً به دلیل قبولی در امتحانات مدرسه جایزه کارنامه برای تشویق کودک جهت ادامه تحصیل پرداخت شده است. همچنین وی هزینه مسافرت به تهران را نیز دریافت کرده‌اند.

گزارش‌های حمایت مالی و مصاحبه‌های مددکاران موسسه محک مستقر در درمانگاه خون بیمارستان مرکز طبی و همچنین آخرین گزارش پزشک معالج بیمار که در مورخه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ دریافت گردیده است، خوشبختانه حاکی از تداوم وضعیت درمان علی فرزند عزیزمان مبنی بر پایان شیمی درمانی و انجام معاینات دوره‌ای است.

برای سلامتی فرزند عزیزمان خداوند را شکرگزاریم و قدردان حمایت‌های ارزشمند مردم نیکوکار این سرزمین هستیم و امید داریم این گزارش صریح و مستند پاسخگوی سؤالات اعضای خانواده بزرگ محک و افکار عمومی به صورت شفاف و اثربخش باشد.

ما زیر سقف محک با تکیه بر ۲۷ سال تجربه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان به خوبی می‌دانیم خانواده کودکان مبتلا به سرطان چه مسیر سختی را برای رساندن فرزندشان به سلامتی طی می‌کنند و چه شب‌هایی به امید بهبودی فرزندانشان به صبح می‌رسانند. ما با جان و دل ایستاده‌ایم تا بیش از ۱۷۰۰۰کودک مبتلا به #سرطان تحت حمایت محک و خانواده هایشان را به مقصد سلامتی برسانیم.

جناب آقای سیدعلی ضیا،

تهیه‌کننده محترم برنامه فرمول یک،

با سلام و احترام متقابل، بازگشت به نامه فاقد شماره مورخه 17 مهر 1397 جنابعالی در موضوع گفتگو با آقای «افشین ولیخانی» در قسمت 35 برنامه فرمول یک و پیرو اطلاعیه شماره 1003/م مورخه 17 مهر 1397 محک، و با ابراز مسرت مجدد از قطع درمان فرزند دلبندمان، به استحضار می‌رساند، محتوای ارائه شده در برنامه جنابعالی که منجر به جمع‌آوری مبالغی شده است با اطلاعات مستند موجود در

▪️ پرونده حمایتی بیمار در مؤسسه خیریه محک

▪️ پرونده درمانی بیمار در بیمارستان مرکز طبی کودکان

▪️ اظهار نظر صریح و مکتوب پزشک معالج

مطابقت ندارد و هر 3 مستندات فوق تصریح بر قطع درمان کودک بیمار در شهریور ماه سال 1395 و انجام چکاپ و آزمایش‌های دوره‌ای تاکنون دارد.

با عنایت به موارد فوق و همچنین با توجه به نیت اهداکنندگان وجوه به حساب آقای افشین ولیخانی که برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزند شان بوده است، روش انتقال قانونی مبالغ جمع‌آوری شده براساس اطلاعات مبهم و غیرشفاف ارائه شده، برای مؤسسه خیریه محک ناشناخته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973192

وب گردی

وب گردی