ترقی: CFT مبادلات مالی با گروه های مقاومت را قطع خواهد کرد/ بهانه های آمریکا تمام شدنی نیست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بهانه های آمریکا تمام شدنی نیست و متاسفانه این بهانه ها در قالب کنوانسیون ها و توافقات، به سمت اجرایی شدن می رود.

حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره پیوستن ایران به کنوانسیون FATF و کمک به جبهه مقاومت اظهار داشت: باتوجه به بخشنامه های بانک ملی و بانک مرکزی در سال گذشته، کلیه اشخاص و نهاد هایی که در لیست تحریم های آمریکا قرار دارند، مبادلات مالی خارجی با آن ها ممنوع می شود و امکان مبادلات مالی با آن ها از طریق سیستم بانکی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: به همین دلیل گروه های مقاومت بر اساس لایحه CFT جزء گروه های تروریستی محسوب می شوند و امکان مبادلات مالی با این گروه ها قطع خواهد شد و مبادلات صرفا به شکل غیر رسمی و چمدانی انجام خواهد شد.

ترقی ادامه داد: در داخل کشور هم اگر این گروه ها حساب بانکی داشته باشند، سیستم بانکی کشور ما نیز برای مبادلات مالی با آن ها دچار مشکل خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان این که دولت قراردادهای محرمانه ای را در راستای زمینه سازی برای برجام های منطقه ای امضاء کرده است تصریح کرد: به احتمال زیاد قراردادهای متعدد دیگری به جز FATF وجود دارد که توسط برخی از دولتمردان به شکل محرمانه امضاء شده باشد و در آینده افشا خواهد شد.

وی در پایان گفت: بهانه های آمریکا تمام شدنی نیست و متاسفانه این بهانه ها در قالب کنوانسیون ها و توافقات، به سمت اجرایی شدن می رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 973232

وب گردی

وب گردی