نمایشگاه لباس عاشورایی  راهی  برای مقابله با شبیخون فرهنگی است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری جشنواره لباس عاشورایی گامی موثر در خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: برگزاری هرساله این رویداد فرهنگی می تواند گامی موثری در ترویج فرهنگ عاشورایی و خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمنان باشد. 

به گزارش ایسکانیوز بیژن نوباوه خبرنگار، فعال فرهنگی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در باره سومین "جشنواره لباس عاشورایی" و این رویداد فرهنگی بزرگ کشور، گفت: به طور کلی با برگزاری یک چنین جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی برای مد ولباس موافق هستم چراکه موضوع "مد و لباس" طی سالیان گذشته همواره یکی از دغدغه های مسئولان و فرهنگ سازان کشور بوده است.

وی با تاکید بر ادامه دار شدن جشنواره لباس عاشورایی افزود: اگر برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مد و لباس به صورت جدی پیگیری شود تاثیرات قابل توجهی را در جامعه و بخصوص قشر جوان از خود برجای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه اولین هشدارها از سوی رهبر انقلاب پیرامون شبیخون فرهنگی مطرح شد، تصریح کرد: دست های پنهانی در خارج از کشور وجود دارد که برای تغییر پوشش و سبک زندگی ایرانی اسلامی، تلاش گسترده ای را شروع کرده اند، مد ولباس همواره یکی از مسایل بسیار مهم فرهنگی کشور است ، موضوع "پوشش و مد" یکی از شاخص های اصلی شخصیت انسانها نه تنها در کشور ما بلکه در همه جوامع به شمار می رود و برگزاری جشنواره هایی با عنوان لباس عاشورایی شاید راهی برای مقابله با این شبیخون فرهنگی و ترویج فرهنگ عاشورایی مطرح باشد.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی خانه ملت با بیان اینکه لباس و پوشش از عوامل بسیار موثر در رفتارهای اجتماعی هر شخص در جامعه محسوب می شود درادامه گفت: تاثیر لباس در ارتباطات فردی و اجتماعی کاملا مشهود است. لباس عامل مهم در گیرائی و جذابیت فرد محسوب می شود.

لباس علاوه بر تاثیر بر دیگران، در اخلاق و رفتار خود فرد نیز تاثیر شگرفی می گذارد و شخص هنگامی که لباس مرتب و شیک می پوشد سعی می کند از نوع خاصی از رفتار و حرکات استفاده نماید که به اصطلاح برازنده آن لباس می باشد و به بیان دیگر مردم از پوشندگان آن لباس انتظار دارند.

نوباوه گفت: دشمنان اسلام در زمینه تهاجم فرهنگی ، مد و پوشش مردم کشورمان و همچنین بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران بی وقفه و به طور دایم در حال فعالیت هستند و باید بگویم بنیاد ملی مد ولباس کارهای خوبی انجام داده است .باید تلاش کنیم و در عرصه مد وپوشش ایرانی اسلامی فعال باشیم تا دشمنان فرصت ارایه مد و لباس فرهنگ غربی را درکشورمان نداشته باشند.چراکه فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی، تاریخی،برگرفته از فرهنگ دینی است.

این فعال و روزنامه نگار فرهنگی در ادامه گفت: اگر لباس های مناسب طراحی وبه جامعه ارایه شود مردم کشورمان هم استقبال می کنند چراکه این مردم ، مردمی فهیمی هستند و به طور قطع عفاف و حجاب در جامعه ما به عنوان یک ارزش در صفحات تاریخی ماندگار کشورو در سنت و دین مطرح بوده و نوع پوشش همواره مورد توجه مردم بوده است.

وی در پایان گفت: ملت ایران دارای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی وبرگرفته از سنت قرآن و اهل بیت علیه السلام است و دشمنان اسلام از فرهنگ عاشورایی واهمه دارند و برای کمرنگ کردن این واقعه تاریخی نقشه های بسیاری کشیده اند از جمله شبیخون فرهنگی که باهدف تغییر نگرش و پوشش مردم و بخصوص قشر جوان کشورمان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973245

وب گردی

وب گردی