واحد علوم و تحقیقات رتبه اول دانشگاه‌های کشور شد

علم‌سنجی پژوهش‌های حسابداری رفتاری در ایران، از ابتدای انتشار مجلات علمی پژوهشی حسابداری تا ابتدای سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۹ مقاله در این حوزه در رتبه اول بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور قرار دارد.

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، نتایج علم‌سنجی پژوهش‌های حسابداری رفتاری در ایران در قالب مقاله‌ای از یونس نوبخت کارشناس ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در بیست و هفتمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی «دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت» که در پاییز ۱۳۹۷ منتشر شده، آمده است.

در این مقاله، علم‌سنجی پژوهش‌های حسابداری رفتاری در ایران، از ابتدای انتشار مجلات علمی پژوهشی حسابداری تا ابتدای سال ۱۳۹۶ با استفاده از روش تحلیل محتوا صورت گرفته و داده‌های پژوهش با بکارگیری ابزار سیاهه وارسی گردآوری و با استفاده از نرم‌افزار اکسل مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفته است.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که طی سال‌های مورد مطالعه، ۲۲۵ مقاله در این حوزه به چاپ رسیده که ۵۳۱ نویسنده در تولید این مقالات مشارکت داشته‌اند. از ۵۳۱ نویسنده مشارکت‌کننده در تولید این آثار، ۳۳.۹ درصد را استادیاران و ۳۰.۵ درصد را کارشناسان ارشد تشکیل می‌دهند. همچنین ۷ درصد مقالات تک نویسنده‌ای و ۹۳ درصد حاصل کارگروهی بوده است.

در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۹ مقاله در رتبه اول و دانشگاه علامه طباطبائی با ۱۹ مقاله در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

از نظر گرایش موضوعی نیز بیش از ۳۰ درصد آثار منتشر شده در حوزه حسابداری مالی بوده و حسابرسی با ۲۷.۱ درصد و حسابداری مدیریت با ۱۳.۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از مجموع ۶۱۵۶ منبع مورد استناد در مقالات، تقریباً ۷۰ درصد منابع به زبان انگلیسی و ۳۰ درصد به زبان فارسی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973248

وب گردی

وب گردی