مسیردانشگاه باید در راستای تربیت کادر حرفه ای برای مدیریت کشور باشد

امام جمعه کاشان گفت: مسیردانشگاه باید در راستای تربیت کادر حرفه ای برای مدیریت کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله نمازی امام جمعه کاشان دیدار و گفت و گو کرد.
آیت الله نمازی در این دیدار گفت: انشاالله با حضور شما در کنار دکتر ولایتی شاهد تحول کلان در نظام آموزشی کشور باشیم. تحول در نظام آموزش حوزه و دانشگاه همواره اهمیت دارد و یکی از تاکیدات حضرت امام نیز وحدت حوزه و دانشگاه است.
او افزود: مسیر دانشگاه باید در راستای تربیت کادر حرفه ای برای مدیریت کشور باشد، نظام آموزش متصدی تعلیم رهبران جامعه است. هم چنین شیعه در طول ۱۴ قرن در انزوای سیاسی بوده است و بنی امیه، بنی عباس و دیگر سلاطین همواره شیعه را در حاشیه می گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان ادامه داد: پیروزی انقلاب و روی کار آمدن امام خمینی کار بشری نبود، معجزه آسمانی است؛ همه دانشگاه ها و حوزه های علمیه در برابر آزمون الهی هستیم.
او با بیان اینکه شما و دکتر ولایتی چند کار باید انجام دهید افزود: این موارد را چندین بار خدمت رهبری نیز پیشنهاد دادم که ما برای اداره حکومت نیازمند مردان بزرگ هستیم و کار بزرگ یعنی کسی باید در قدرت باشد که خود را در متن جامعه ببیند.

امام جمعه کاشان گفت:باید ساده زیستی برای مدیران کشور از جمله مدیران دانشگاه آزاد مدنظر قرار گیرد؛ بزرگی مدیران کشور در این است که حسابی در دنیا برای خود باز نکنند و مسئولیت هایی که به آنها پیشنهاد می شود را با کرامت و براساس تکلیف بپذیرند. برای اداره نظام نیازمند تربیت چنین مردان بزرگی در آموزش عالی کشور هستیم.

آیت الله نمازی در پایان پیشنهاد تأسیس دانشگاه استراتژیک در دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت کادر مدیران اجرایی و معنوی کشور را مطرح کرد و گفت: شایسته است دانشگاه آزاد اسلامی تدابیری که مقام معظم رهبری درباره دانشگاه ها و نظام آموزشی کشور داشته اند را با کمک سایر نهادها جمع آوری و تبدیل به قانون کند تا با اجرایی شدن این تدابیر، شاهد تحول بزرگ و تاریخی در دانشگاه آزاد اسلامی و نظام آموزشی کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973254

وب گردی

وب گردی