مالزی حکم اعدام را به حبس ابد تبدیل می کند

مقامات کشور مالزی به دنبال آن هستند که با ارائه طرحی به پارلمان این کشور حکم مجازات اعدام را به حبس ابد تبدیل نمایند، هم اکنون 1200 نفر در زندان های این کشور در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مقامات کشور مالزی قصد دارند مجازات اعدام به وسیله دار در این کشور را ملغی کرده و حبس ابد را جایگزین آن نمایند و این در حالی است که 1200 نفر از محکومین به موجب احکام صادر شده اولیه در انتظار اعدام هستند.

روزنامه استریتس تایمز به نقل از لیو فوی کیونج وزیر امور قانونی و اقدامات قضایی مالزی اعلام کرد دولت این کشور قانونی را به این منظور آماده می کند و پارلمان کشور نیز در نشست آینده خود آن را بررسی خواهد کرد.

وی افزود: این طرح آماده بوده و در آینده نزدیک توسط دادستان کل به پارلمان جهت بررسی ارائه خواهد شد، مقامات مالزی تا زمان تایید قانون ممنوعیت مجازات اعدام از اجرای این مجازات خودداری خواهند کرد و پس از تصویب آن مجازات اعدام برای محکومان به حبس ابد تبدیل خواهد شد.

مجازات اعدام بر اساس قانون مالزی در خصوص کسانی که مرتکب قتل عمد، آدم ربایی به قصد ارتکاب قتل، قاچاق و توزیع مواد مخدر، قاچاق سلاح و برخی جرائم دیگر می شوند اجرا می گردد.

از سال 2007 تا 2017 در مالزی 35 نفر به دار آویخته و اعدام شده اند و این در حالی است که هم اکنون 1200 نفر در زندان های این کشور در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

کد خبر: 973263

وب گردی

وب گردی