مشکلات فراوان زنان فلسطینی محصور در زندان های اسرائیل

یک موسسه حقوقی فلسطینی با انتشار گزارشی تاکید کرد که زنان فلسطینی در زندان های اسرائیل از شرایط بسیار نامناسبی برخوردارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، موسسه حمایت از زندانیان و حقوق بشر «الضمیر» فلسطین با انتشار گزارشی اعلام کرد: 51 زن فلیسطینی هم اکنون در زندان‌ های مختلف اسرائیل حبس شده ‌اند.

بر اساس این گزارش، از سال 2015 تا کنون 516 زن فلسطینی توسط اسرائیل بازداشت شده اند که 90 مورد آن در سال جاری بوده است.

لمی خاطر روزنامه ‌نگار فلسطینی در ژوئیه امسال بازداشت و زندانی شده است. حازم فخوری، همسر او در این زمینه خبرنگار آناتولی گفت:

«نیروهای امنیتی اسرائیل به خانه ما یورش برده و او را مقابل دیدگان فرزندانم بازداشت کردند، وی فعال مدنی و مادر 5 فرزند است، وی نه تنها همسر، بلکه بهترین دوستم بود، نظامیان اسرائیل هنگام بازداشت بر سر وی داد زده و به خشونت ادامه می دادند.

او بارها به درمانگاه منتقل شده اما پزشکان پس از تزریق مسکن، او را دوباره به محل بازجویی برده‌اند. جای لمی نزد کودکانش است، چون به او نیاز دارند و دلتنگش هستند. وی پس 34 روز بازجویی در زندان، منتظر دادگاه خود در تاریخ 10 اکتبر است.

إسراء جعابیص، دیگر قربانی سیستم قضائی ظالمانه اسرائیل است. او سال 2015 بر اثر انفجار کپسول گاز در اتومبیلش دچار 60 درصد سوختگی شد. در این حادثه یک نظامی اسرائیلی نیز به علت حضور در محل حادثه آسیب دید. به همین دلیل جعابیص را به 11 سال زندان محکوم کردند.

رفعت حمدونه، رئیس مرکز تحقیقات درباره زندانیان فلسطینی گفت: «إسراء به عمل جراحی پلاستیک فوری در دستان، صورت، گوش‌ها و دندان‌ هایش نیاز دارد. چندین انگشت او قطع شده و به دلیل وجود تنها سوراخ بینی مجبور است بیشتر مواقع از دهان خود تنفس کند. وی به برخی مشکلات روانی نیز مبتلا شده است».

کد خبر: 973268

وب گردی

وب گردی