دانشگاه آزاد اسلامی قطب نساجی کشور است

نماینده مردم کاشان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قطب نساجی کشور است، در همین راستا باید در حوزه آموزش نساجی نیز جهانی باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کاشان گفت: وقتی به نظام آموزش عالی در جهان نگاه کنیم، بهترین دانشگاه ها عمدتا دولتی نیستند و دانشگاه مطرحی چون هاروارد مردمی و خصوصی هستند.
او افزود: خدمتی که دانشگاه های خصوصی به جوامع کردند بیش از دانشگاه های دولتی است و دکتر طهرانچی یک صحبتی در کمیسیون آموزش گفت که دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۴ انتخاب اول داوطلبان باشد یعنی داوطلب دانشگاه تهران را انتخاب نکند و دانشگاه آزاد اسلامی را برای تحصیلات خود انتخاب کنند و در این راه دانشگاه باید خود را به هاروارد نزدیک کند.
ساداتی نژاد ادامه داد: قابلیت دانشگاه آزاد این است که بدون بروکراسی اداری امور را پیش برد، اگر بروکراسی دولتی وارد دانشگاه آزاد شود پیشرفتی نخواهد داشت.
او با بیان اینکه تمدن بشری مدیون کاشان است، افزود: قدمت دانشگاه آزاد کاشان در استان اصفهان اولین بار تاسیس شده است هم چنین آموزش پرورش ما خیلی زودتر از اصفهان جشن صدسالگی خود را جشن گرفت.
نماینده مردم کاشان تصریح کرد: مشکل دانشگاه آزاد این است که کمیت را بر کیفیت ترجیح می دهد و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با ۴ هزار دانشجو بسیار به کیفیت خود اهمیت می دهد، یعنی برعکس سایر دانشگاه ها به کیفیت مطلوب رسیده است، حال باید به سمت کمیت گام بردارد.
ساداتی نژاد گفت: خواهشمندم با نگاه ویژه ای به دانشگاه آزاد کاشان توجه کند، چون کیفیت دانشگاه آزاد از خیلی از دانشگاه های غیرانتفایی بیشتر است هم چنین تقاضا دارم دانشگاه آزاد شمال اصفهان را از بقیه ی واحدهای استان جدا کنید که این چند واحد بتوانند به صورت مستقل عمل کنند و به دلیل ظرفیت های نهفته کاشان، مستقل شدن واحدهای شمال اصفهان برای نظام آموزش عالی افتخار است.
نماینده مردم کاشان ادامه داد: کاشان الگوی اقتصاد مقاومتی است، هنر مردم کاشان در صنعت فرش جهانی شناخته شده است هم چنین خدمت دانشگاه آزاد به شهر کاشان بیشتر از دانشگاه های دولتی است.
او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قطب نساجی است، در همین راستا باید درحوزه آموزش نساجی نیز جهانی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973273

وب گردی

وب گردی