آمریکا باید کمک های خود به عربستان را متوقف کند

یک سناتور آمریکایی به دنبال ناپدید شدن جمال خاشقجی خبرنگار عربستانی در استانبول ترکیه خواستار توقف کمک های نظامی آمریکا به عربستان تا زمان مشخص شدن سرنوشت وی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، سناتور رند پال، از اعضای جمهوری‌ خواه مجلس سنای آمریکا طی مقاله ای در مجله «آتلانتیک» از واشنگتن خواست تا کمک ‌های نظامی خود به عربستان سعودی به دلیل ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار مخالف دولت سعودی پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول را قطع کند.

پال اعلام کرد که طی هفته جاری اقدامات لازم جهت قطع کمک ‌های مالی و آموزشی – نظامی به عربستان سعودی تا زمانی که خاشقجی به شکل سالم به آمریکا بازنگشته را انجام خواهد داد.

این سناتور جمهوری ‌خواه با بیان اینکه «چرا آمریکا به کشوری که به تروریسم کمک می‌کند و مشغول جنگی غیر مسولانه در یمن است سلاح می ‌فروشد؟» نوشته است: «همانگونه که می ‌گویند باید به دنبال پول رفت. اما هیچ قرارداد نفتی یا فروش سلاح نمی ‌تواند امضای قرارداد با چنین رژیمی را مشروع جلوه دهد. تلاش های عربستان سعودی بدون کمک های اطلاعاتی، تدارکاتی، آموزشی و تجهیزاتی آمریکا خیلی پیش از این با شکست روبرو می‌ شد».

وی همچنین افزود از بی توجهی همکارانش در کنگره آمریکا نسبت به کشته شدن مردم یمن توسط سلاح‌ های آمریکایی فروخته شده به عربستان سعودی ناراحت است.

کد خبر: 973291

وب گردی

وب گردی