رئیس دانشگاه تربیت مدرس هماهنگ‌کننده علمی ایران با مراکز آموزش عالی ژاپن

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه تربیت مدرس را به‌عنوان هماهنگ‌کننده علمی دانشگاه‌های ایران با مراکز آموزش عالی ژاپن معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی در سفر خود به توکیو، در دیدار با ماساهیکو شبایاما وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و تکنولوژی ژاپن، راه‌های گسترش همکاری‌های علمی بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

وی در این دیدار با تبریک انتصاب شبایاما به سمت وزیر جدید علوم ژاپن، با اشاره به سابقه همکاری‌های دوستانه دو کشور در آستانه ورود به نودمین سالگرد روابط سیاسی، بر اهمیت توجه به توسعه همکاری‌ها در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده بین دو وزارت در سال ۲۰۱۵ تأکید و پیشنهاد برگزاری روز علم و فناوری دو کشور در سال ۲۰۱۹ را مطرح کرد.

وزیر علوم همچنین به اهمیت گسترش تبادل دانشجو و پژوهشگر بین دو کشور اشاره و محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس را به‌عنوان هماهنگ‌کننده علمی دانشگاه‌های ایران با مراکز آموزش عالی ژاپن معرفی کرد.

ماساهیکو شبایاما وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و تکنولوژی ژاپن نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن جایگاه ایران در سیاست‌های کلان گسترش روابط علمی با جهان به‌ویژه خاورمیانه، به برنامه ژاپن در خصوص جذب ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی تا سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و ایران را یکی از مقاصد مورد توجه ژاپن در این همکاری‌ها برشمرد.

وی همچنین سال ۲۰۱۹ را به‌عنوان نودمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور با اهمیت خواند و تاکید کرد: توسعه مناسبات علمی و دانشگاهی با ایران جزو سیاست‌های مؤثر ژاپن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973304

وب گردی

وب گردی