نظام سلامت نیازمند حمایت های اساسی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: نظام سلامت نیازمند حمایت های اساسی است و باید کارهای اساسی در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحق رسولی در اولین جشنواره ملی عکس پرستار که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به نظامی که تمام وجودشان را وقف جامعه کرده اند باید با قلب و احساساتمان ابراز ارادت کنیم و مسئولان هم قدردان زحمات این عزیزان باشند تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مسولیت اجتماعی خود را بر اساس ظرفیت های خود ترسیم کرده و گردشگری و سلامت را به عنوان حوزه مسئولیت خود در استان اردبیل قرارداده است.

رئیس نظام پرستاری کشور نیز از پرستاری به عنوان جان مردم یاد کرد و گفت: حرفه پرستاری بعد از گذشت یک قرن از تشکیل اش هنوز مهجور مانده است و تعرفه خدمات پرستاری حدود 10 سال است که تغییری نکرده است.

دکتر اصغر دالوندی اظهار کرد: متاسفانه وضعیت جامعه پرستاری در کشور مناسب نیست و 30 هزار پرستار بیکار داریم در صورتی که برای رسیدن به حداقل های نظام پرستاری باید 125 هزار پرستار به نظام بهداشت و سلامت کشور وارد شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و سرعین هم گفت: پرستاری برای خانواده ها امید آفرین هستند و هر نوع امید آفرینی که توام با علم و دانش باشد ارزشمند است.

محمد فیضی بیان کرد: منابع محدودی در کشور وجود دارد ولی بیشترین خدمتی که در کمیسیون تلفیق انجام یافته مربوط به وزارت بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: در سال 596 هزار میلیارد در اختیار بیمه سلامت قرار دادیم بدون اینکه در بودجه پیش بینی شده باشد و مشکلاتی که الان وجود دارد، درون سیستمی است.

دبیر اولین جشنواره ملی عکس پرستار نیز گفت: شناساندن حرفه پرستاری جز از مسیر هنر امکان پذیر نیست.

ناصر مظفری بیان کرد: فرهنگ در این کشور غریب است و باید تدابیری اندیشیده شود ردیف بودجه ویژه ای برای اینچنین فعالیت هایی تخصیص یابد.

رئیس نظام پرستاری استان اردبیل تصریح کرد: قانون نظام پرستاری هیچ اختیاری به نظام نداده و اختیاراتش فقط محدود به مشاوره است.

وی از عدم اجرای تعرفه خدمات پرستاری انتقاد کرد.

در این مراسم از برترین های اولین جشنواره ملی عکس پرستار با اهدای لوح تقدیر و جایزه تقدیر بعمل آمد.

کد خبر: 973306

وب گردی

وب گردی