کشورهایی را که از ایران نفت بخرند زیر نظر خواهیم داشت

رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب به کشورهایی که قصد دارند بعد از اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران به خریداری نفت از این کشور ادامه دهند، هشدار داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب کشورهای هند، چین و کشورهایی که گفته می‌شود بعد از اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران قصد خرید نفت از ایران دارند را تهدید کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران، در خصوص تصمیم هند و چین برای ادامه خریداری نفت از ایران، بعد از احیای تحریم‌ها علیه ایران در روز 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) گفت: «آنها را زیر نظر خواهیم داشت.»

ترامپ در واکنش به اقدام هند در امضای قراردادی به ارزش 5 میلیارد دلار با روسیه برای خریداری سامانه دفاع موشکی 1س-400 گفت: «هند خواهد فهمید چه خبر است، اینطور نیست؟ زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید می‌بینید.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973319

وب گردی

وب گردی