ماکرون: خروج از برجام با خطر بروز درگیری در منطقه همراه است

رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری فرانس ۲۴ خروج از توافق هسته ای ایران را اقدامی بی ثمر خواند که با خطر بروز درگیری در منطقه همراه است.

به گزارش ایسکانیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فرانس ۲۴ و رادیو بین المللی فرانسه خروج از توافق هسته ای ایران (برجام) را اقدامی «بی ثمر» خواند و گفت که با خروج از این توافق، خطر بروز درگیری در منطقه وجود دارد.

رئیس جمهور فرانسه در این مصاحبه که در حاشیه یک نشست در شهر «ایروان» پایتخت ارمنستان صورت گرفت، ضمن ابراز تبریک بابت انتصاب «لوئیس موشیکیوابو» وزیر خارجه روآندا به سمت دبیرکل جدید سازمان بین المللی کشورهای فرانسوی زبان، این انتصاب را نشانه یک «تحول واقعی سیاسی» در روآندا خواند.

ماکرون همچنین برای نخستین بار به ماجرای ناپدید شدن جنجالی «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی که پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه (روز دوم اکتبر) ناپدید شده است، واکنش نشان داد.

رئیس دولت فرانسه این رویداد مشکوک را موضوعی «بسیار جدی» خواند و خواستار افشای «تمام حقایق و روشنگری» در خصوص این ماجرا شد.

وی همچنین از گفتگو با مقامات عربستان و ترکیه پیرامون این موضوع در روزهای آینده خبر داد.

ماکرون در این مصاحبه با رد این دیدگاه که پاریس بابت توافقات تجاری مرهون ریاض است، اظهار داشت که «سیاست بر منافع اقتصادی ارجحیت دارد» و «این موضوع که عربستان سعودی مشتری مهم فرانسه در تمامی حوزه هاست، اشتباه است».

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مدعی شد که این کشور «در تأمین تسلیحات برای عربستان سعودی در جنگ یمن نقشی ندارد!».

انتهای پیام/

کد خبر: 973370

وب گردی

وب گردی