کارگاه آموزشی مقاله نویسی در واحد شهرقدس برگزار شد

کارگاه آموزشی مقاله نویسی با هدف ارتقای سطح کیفی نگارش مقالات علمی، توسط باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از واحد شهرقدس، کارگاه آموزشی مقاله نویسی با حضور جمعی از استادان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

دکتر زهرا خلج رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و مسئول برگزاری کارگاه مقاله نویسی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ارتقاء سطح علمی نگارش مقالات، نحوه ارسال مقالات به مجلات معتبر علمی، تشخیص سطح علمی کنفرانس ها، کنگره ها و مجلات و .... است. کارگاه ها و دوره هایی که از سوی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس برگزار می شود، اختصاص به اعضای باشگاه نداشته و همه دانشجویان می توانند بصورت رایگان از این کارگاه ها و دوره ها استفاده کنند.

دکتر عبداله قاسمی پیر بلوطی مدرس کارگاه مقاله نویسی گفت: یک مقاله در واقع گزارشی است که محقق از یافته های علمی و نتایج اقدامات پژوهشی خود برای استفاده سایر پژوهشگران، متخصصان، علاقمندان و در نهایت بر مبنای نیاز جامعه، در بخش هایی مختلفی مانند صنعت و کشاورزی و... به دست می آورد.

وی اظهار داشت: تهیه گزارش از نتایج مطالعات و پژوهش های انجام شده یکی از مهم ترین مراحل پژوهشگری به شمار می رود؛ زیرا اگر پژوهشگر نتواند دستاوردهای علمی خود را در اختیار سایر محققان قرار دهد. پژوهش او هر اندازه هم که مهم باشد به پیشرفت علم کمکی نخواهد کرد. چون رشد و گسترش هر عملی از طریق ارائه و به هم پیوستن دانش فراهم آمده از سوی فرد فرد اندیشمندان آن علم تحقق می یابد.

قاسمی اظهار داشت: در بعضی از رشته ها نظیربرق، مکانیک، معماری و . . به دلیل کمبود مجلات علمی چاپ مقاله بسیار مشکل بوده اما در رشته هایی نظیرکشاورزی، پزشکی، شیمی و... به دلیل بالا بودن تعداد مجلات علمی چاپ مقالات بسیار آسان تر است.

وی همچنین با اشاره به معیارهای اعتبار سنجی کنفرانس ها افزود: ملاک سنجش کنفراس ها بر پایه سطح رنکینگ دانشگاه برگزار کننده، اعضای هیات داوران، سابقه برگزاری کنفرانس و حامیان برگزار کننده کنفرانس است و در صورتی که حامیان برگزاری کنفرانس ها و کنگره ها انجمن های بین المللی باشند آن کنفرانس و کنگره از درجه اعتبار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973381

وب گردی

وب گردی