پژوهشگری اولویت جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، گفت: ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی نگاه پژوهشی دارد. بیشتر تمایل به جذب هیات علمی پژوهش محور است که قطعا ثمرات و دستاوردهای بالاتری برای دانشگاه خواهد داشت.

دکتر سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در گفت‌‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان تا سال 1404، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل بالایی دارد و با توجه به امکانات و دستاوردهای مختلف در عرصه‌های علمی و فرهنگی رسیدن به جایگاه اول کشور در انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه امری دور از انتظار نخواهد بود که این امر در سایه مدیریت صحیح دکتر طهرانچی و تیم همراه ایشان به زودی به وقوع می پیوندد.

وی افزود: تغییر نگرش در مدیریت واحدهای مختلف این دانشگاه بزرگ کشور و همسویی در رسیدن به این هدف متعالی و تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان امری و مهم و تاثیر گذار است که قطعا افرادی باید در جایگاه ریاست در امور مختلف دانشگاه آزاد قرار گیرند و رسیدن به این آرمان بزرگ را امری بدیهی و قابل دسترس بدانند تا با انگیزه‌‌ای بیشتر در این مسیر قدم بردارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در ادامه خاطر نشان کرد: در گذشته جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اصولا از میان فارغ التحصیلان مقطع دکتری در دانشگاه‌‌‌های دولتی صورت می‌‌گرفت؛ اما در شرایط فعلی ریاست جدید دانشگاه نگاه پژوهشی دارد و بیشتر تمایل به جذب هیات علمی پژوهش محور است که قطعا ثمرات و دستاوردهای بالاتری برای دانشگاه خواهد داشت.

قاضی مغربی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید تبدیل به دانشگاه حل مسئله شود تا مشکلات و مسائل جامعه را حل کند که در این راستا کسب مهارت در دوران تحصیل در واحدهای مختلف این دانشگاه بزرگ سراسر کشور زمینه‌‌‌‌‌ای برای جذب دانشجوست. زمانی که داوطلبان ورود به دانشگاه از لحاظ تامین شغل در آینده اطمینان خاطر داشته باشند قطعا دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان گزینه اول انتخابی خود قرار می‌دهند.

وی متذکرشد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، قطب حمل و نقل دانشگاه آزاد در سراسر کشور است که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه بر مبنای توافق‌ها و تفاهم‌ نامه‌هایی که با شرکت امداد خودرو در این زمینه منعقد شده در این شرکت مشغول به کار شده‌اند همچنین بسیاری از مدرسین هنرستان‌های آموزش و پرورش از فارغ التحصیلان دانشگاه یادگار هستند و در بخش عمده زیباسازی و نقاشی مدرسه سما واحد شهرری که به تازگی احداث شده از فارغ التحصیلان هنر و معماری این واحد دانشگاهی استفاده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973410

وب گردی

وب گردی