نمایشگاه عکس «بازگشت ستاره ها» برگزار شد

سومین نمایشگاه انفرادی عکس موسی تقوی نمین با عنوان «بازگشت ستاره ها» در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، در حال برگزاری است.

تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، تصریح کرد: این نمایشگاه که در آن، تعداد 36 قطعه عکس ارائه شده است با حضور دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و معاونان و دانشجویان این دانشگاه در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل آغاز به کار کرد.

وی افزود: تشییع پیکر پاک و مطهر شهدا بر دوش مردم مومن و متدین اردبیل، موضوع اصلی این نمایشگاه است، به مدت ده روز برپا خواهد بود.

تقوی نمین بیان کرد: این مجموعه عکس طی مدت هفت سال از سال 1391 تا 1397 از حضور پرشور مردم در مراسمات استقبال از پیکر شهدا، تشییع و تدفین در استان گردآوری شده و در معرض دید عموم قرار داده شده است.

وی همچنین از همکاری صمیمانه دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در برپایی این نمایشگاه تشکر ویژه ای کرد.

موسی تقوی نمین، در مقدمه ی این نمایشگاه نوشته است:

«بی شک تاریخ در مقابل ایثارتان تعظیم خواهد کرد. چگونه در مقابلت تعظیم نکنیم که در خوفناک ترین شب های این دیار درخشیدید و آسمان خوف زده دلمان را با برق غرورانگیز چشمان تان روشن کردید.

ستاره های آسمان به مقام تان غبطه می خوردند و ما هم بیشتر از ستاره ها...

شاید به همین خاطر است که وقتی می آیید، شانه های لرزان مان را میزبان قدوم تان می کنیم و چه میزبانی خوش تر از اینکه تو مهمانش باشی و من...

یکی از آرزوهایم این بود که تاریخ تولدم به جای 1369 می شد ...13 تا می توانستم در آن روزها در کنارتان باشم و برق چشمان تان را در قاب تصویر جای می دادم. اما نشد...

روزهایی که آرمیده در تابوت های مزین به پرچم خوش رنگ ایران می آمدید و اشک چشمان مان را خیس می کرد، آرزوهایم به واقعیت بدل شد و با دیدگانی تَر، بازگشت ستاره ها را قاب کردم.»

موسی تقوی نمین، متولد 1369 در نمین و دارای مدرک کارشناسی در رشته ارتباطات می باشد. وی سابقه همکاری با آژانس عکس جام جم و خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و مهر را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز عکاس و تصویربردار خبرگزاری صدا و سیما و از عکاسان فعال و نامدار منطقه به شمار می رود.

این هنرمند عکاس در سال 1394 نخستین نمایشگاه انفرادی خود را با موضوع «طبیعت» و در اوایل مهرماه سال 97 نیز دومین نمایشگاه انفرادی عکس خود را با موضوع دفاع مقدس در نگارخانه استاد قوام الدین اردبیلی مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار کرده است. همچنین سابقه حضور در بیش از 20 نمایشگاه گروهی و منتخب چندین فستیوال استانی و ملی را در کارنامه خود دارد.

کد خبر: 973416

وب گردی

وب گردی