آغاز پیش‌فروش بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا از فردا / کاهش قابل توجه قیمت بلیت

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای ترکیبی تهران-کربلا از فردا دوشنبه ۲۳ مهرماه خبر داد و گفت: تاخیر در پیش فروش بلیت به دلیل چرخشی کردن قطارها برای افزایش ظرفیت انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، میرحسن موسوی در بیان دلایل تاخیر در آغاز پیش فروش بلیت قطارهای ترکیبی تهران-کربلا اظهار کرد: پیش فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده برای مسیر جنوب امروز صبح به فروش رفت. برای قطارهای کرمانشاه و مهران با توجه به تقاضای بالا تعدادی قطارهای فوق‌العاده با هدف افزایش ظرفیت چرخشی شده است.

او با اعلام این‌که فروش بلیت این قطارها از روز دوشنبه 23 مهرماه آغاز می‌شود، افزود: در واقع امروز پیش فروش همه مسیرها از جمله جنوب تا خرمشهر به فروش رفته اما قطارهای فوق‌العاده تا مهران چرخشی شده است. مثلا اگر قرار بود 9 ساعت قطار بخوابد این زمان به 5 ساعت کاهش یافت تا بتوانیم در 10 روز قطارهای بیشتری برای زائران عتبات عالیات فراهم کنیم.

او از افزایش قابل توجه این قطارها خبر داد و تصریح کرد: در رابطه با قیمت بلیت‌ها از شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا خواستیم با توجه به شرایط خاص قیمت مناسبی در نظر گرفته شود. در این زمینه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در بحث لکوموتیو به رجا کمک خواهد کرد تا نرخ بلیت‌ها کاهش یابد.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان این‌که قیمت بلیت قطار تا کرمانشاه پیش بینی شده بود که حدود 80 هزار تومان دریافت کنند، گفت: البته با صحبتی که با رجا قیمت بلیت این قطار قابل توجه کمتر از این رقم و مناسب‌تر شده است.

موسوی هچنین گفت: با توجه به این‌که اتوبوس‌ها نیز چارتر شده است بلیت مهران-نجف و کربلا-مهران نیز مناسب خواهد بود.

معاون مسافری راه‌آهن سه شنبه گذشته گفته بود: برای ایام اربعین حسینی(ع) از 28 مهر تا 11 آبان‌ماه امسال 160 رام قطار مسافری فوق‌العاده پیش‌بینی شده است. 134 رام از این قطارها،‌ قطار ترکیبی تهران ــ مهران است که تا کرمانشاه با قطار و از کرمانشاه تا مهران با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند.

موسوی با بیان این‌که 26 رام قطار در مسیر تهران ــ خرمشهر پیش‌بینی شده است، افزود: همچنین یک قطار ریل‌باس از خرمشهر تا مرز شلمچه به‌صورت 24ساعته پیش‌بینی شده که مسافران را رایگان در این مسیر جابه‌جا می‌کند. از سوی دیگر قطارهایی که در مسیر جنوب حرکت می‌کردند بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مقرر شده تا ایستگاه خرمشهر ادامه سیر داشته باشند.

او یادآور شد: بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته با آژانس‌ها، متقاضیان سفر که علاقه‌مند هستند بلیت اتوبوس را برای ادامه مسیر در کشور عراق تهیه کنند می‌توانند از طریق آژانس‌ها بلیت مهران تا نجف در رفت و از کربلا تا مهران در برگشت را خریداری کنند.

معاون مسافری راه‌آهن در خصوص قیمت بلیت‌ قطارهای اربعین، اظهار کرد: با توجه به این‌که قطارها 4تخته، 6تخته و صندلی هستند، نرخ‌ بلیت‌ها متفاوت خواهد بود. در مسیر مهران تا نجف و کربلا تا مهران نیز قیمت بلیت به‌صورت دلاری است که متأثر از نرخ ارز است.

موسوی همچنین بیان کرد: 280 هزار نفر صندلی برای متقاضیان سفر به کربلا و راهپیمایی اربعین پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

او با اشاره به این‌که پیش‌فروش قطارهای مسافری اول آبان تا آخر آبان‌ماه از شنبه 21 مهرماه 97 آغاز می‌شود،‌ گفت: از ساعت 10 صبح مردم می‌توانند بلیت را از طریق آژانس‌ها و اینترنت تهیه کنند.

قیمت بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا سال گذشته 130 هزار تومان بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 973501

وب گردی

وب گردی