تبدیل واحد نجف آباد به واحدی بین المللی، نیازمند افقی ده ساله است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: تبدیل واحد نجف آباد به واحدی بین المللی، نیازمند افقی ده ساله است که در 5 سال اول آن باید نسبت به جذب دانشجو از کشورهای همسایه تلاش کرد و در 5 سال دوم باید جذب دانشجو را به تمامی کشورهای دور و نزدیک سوق داد.

دکتر امیررضا نقش سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، در گفت‌‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ارائه دستاوردهای این واحد دانشگاهی در سفر اخیر دکتر طهرانچی ریاست جدید دانشگاه به این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد واحد نجف آباد با توجه به قدمت 33 ساله و 17 دوره تربیت پزشک نیاز به یک بیمارستان ملکی دارد که بتواند از این بیمارستان برای آموزش‌های دانشجویان پزشکی استفاده کند. این بیمارستان از سال 79 که کلنگ زده شد رها شده بود و در حال حاضر با مشارکت خیرین در نظر داریم بیمارستان فوق تخصصی واحد نجف آباد را به بهره برداری رسانده تا مورد استفاده دانشجویان، مردم این شهر و شهرهای اطراف قرار گیرد.

وی افزود: اتصال واحد نجف آباد به خط 2 مترو اصفهان اهمیت بسیاری داشت، با توافقاتی که انجام شد قرار شد تا 5 کیلومتر این خط ادامه پیدا کند و در داخل فضای دانشگاه ایستگاه نهایی مسیر قرار داده شود که تفاهم نامه‌ای بین شهرداری، شورای شهر و دانشگاه آزاد واحد نجف آباد در این زمینه منعقد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در ادامه خاطر نشان کرد: واحد نجف آباد بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی کشور است و با توجه به امکانات پژوهشی مناسب، بزرگ‌ترین کتابخانه کشور را در اختیار دارد که امکان اتصال به تمامی کتابخانه‌‌های برتر دنیا در آن وجود دارد. همچنین حضور استادان نخبه و با تجربه در این واحد دانشگاهی نشان از قابلیت تبدیل این واحد به یک دانشگاه بین المللی است که تحقق این امر مورد تاکید ریاست جدید دانشگاه است.

امیررضا نقش تاکید کرد: تبدیل واحد نجف آباد به یک واحد بین المللی نیازمند افقی ده ساله است که در 5 سال اول آن باید نسبت به جذب دانشجو از کشورهای همسایه تلاش کرد و در 5 سال دوم باید جذب دانشجو را به تمامی کشورهای دور و نزدیک سوق داد. در حال حاضر 300 دانشجو از کشورهای عراق و افغانستان در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

وی متذکر شد: استان اصفهان در اسناد بالادستی به عنوان دهلیز علم و فناوری کشور مطرح شده و شهرستان نجف آباد هم صنعتی ترین شهر استان محسوب می‌شود که بیش از 30 درصد صنایع در این شهرستان قرار گرفته است و شهرک‌های فناور آزاد که در گذشته با عنوان شفا شناخته می‌شد امروز با تلفیق تمامی مجموعه‌های صنعتی موجود در آن تبدیل به سرای نوآوری خواهد شد. در مرحله پیش رشد سرای نوآوری فعال خواهد شد تا بعد از آن در مرحله رشد و تبدیل ایده به محصول، تجاری سازی را در این شهرک توامان به وجود بیاوریم که این زنجیره از ابتدا تا انتهای محصول را شامل شود و تا به امروز دو محصول دوچرخه الکترونیک و ویلچر برقی تولید شده در شهرک‌های فناور واحد نجف آباد به مرحله تجاری سازی هم رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973511

وب گردی

وب گردی