رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی، پیشگیری از افراط و فهم ناقص از دین است

رئیس دانشگاه مذاهب گفت: مأموریت و رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی، پیشگیری از افراط و فهم ناقص از دین است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش همکاری های علمی و فرهنگی ایران و روسیه صبح امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام مختاری رئیس دانشگاه مذاهب در این مراسم گفت: مأموریت و رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی، پیشگیری از افراط و فهم ناقص از دین است.فلسفه پیدایش دانشگاه این است که آموزه های پیامبر را در جامعه گسترش دهد به نحوی که در آگاهی بخشی نسل جوان موثر باشد.
او افزود: متاسفانه منازعات و بی‌نظمی های جامعه بشری را به نام دین مشاهده می کنیم؛ فرقه ها اندک‌اند اما گمراهی مصیبتی است که جهان اسلام با آن مواجه شده است،‌رسالت عالمان این است که بتوانند در روشنگری جامعه دینی موثر باشند.

مختاری ادامه داد: دانشگاه مذاهب اسلامی با راه اندازی شعب استانی به دنبال این است که بر اساس سیاست های رهبری، به تقریب مذاهب و ادیان برسد،‌ در همین راستا با تاسیس شعبی در هرمزگان و کردستان می تواند وظیفه خود را انجام دهد. دانشگاه در مقاطع مختلف به دنبال آن است که با تربیت نیروهای اصلح، اسلام واقعی را به جوامع منتقل کند.

رئیس دانشگاه مذاهب تصریح کرد: در بخش بین الملل به دنبال آن هستیم که دانشگاه مذاهب با تعاملی که با دانشگاه های مطرح جهان دارد، بتواند تبادل دانشجو و استاد را تسهیل کند؛ همچنین امیدواریم با اعزام هیات علمی های خود به دانشگاه های دنیا، بتوانیم مسئولیت خود را در حوزه بین الملل انجام دهیم. چون بر اساس اساسنامه نیز ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه باید در بخش بین الملل شکل گیرد.
او با تقدیر و تشکر از ریاست دانشگاه رودن روسیه گفت: کنفرانس بین المللی دین و مقابله با خشونت،‌ با همکاری و تعامل دانشگاه روسیه در سطح بسیار بالا یک بار در مسکو و بار دیگر در تهران برگزار می شود.
دکتر مختاری افزود: درهمین راستا دفتر همکاری های علمی دانشگاه مذاهب و دانشگاه روسیه ایجاد می شود؛ این اقدام در راستای تعاملات بین المللی 2 کشور صورت می‌گیرد.
رئیس دانشگاه مذاهب ادامه داد: اساتید دانشگاه مذاهب در تبیین مقدمات دینی و اعتقادی تلاش های بسیار کردند که تربیت نخبگان دینی از جمله دستاورد آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973520

وب گردی

وب گردی