حیات طیبه سرآغازحرکت نوگرایانه در تعمیق فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: حیات طیبه سرآغازحرکت نوگرایانه دربسط وتعمیق فعالیت‌های فرهنگی هدفمنددانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین منصوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحدساری گفت:حیات طیبه سرآغازحرکت نوگرایانه دربسط وتعمیق فعالیت های فرهنگی هدفمنددانشگاه آزاد اسلامی به منظور ترغیب نسل جوان و پرسشگر به تربیت دینی و تعالی عقلانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: یکی از اسرار قرآنی و حقایق عرفانی، «حیات طیبه» اولیای خداست که ابدی و ماندنی است و نابودی و فرسودگی در آن راه ندارد.

وی به بعضی از ویژگی های حیات طیبه اشاره و خاطرنشان کرد: حیات طیبه دارای درجات و مراتب است و به هر نسبت که انسان بر ایمان و عمل صالح خود بیفزاید، حیات طیبه او نیز موجودیت و شدت بیشتر یافته و بر درجات روحی و تعالی معنوی او افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه حیات طیبه؛ یعنى زندگى‌ای که نیازهای مادى، جسمانى و معنوى - علمى، عملى و روحى – آدمی را پاسخ‌گو باشد، گفت: در قرآن، مبانى اساسى حیات طیبه معرفی شده‌اند که اجابت دعوت خدا و رسول، ایمان و عمل صالح، شکوفایی عقل و خرد انسانی از مهم‌ترین آن ها است.

دکترمنصوریان درباره دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیّبه ویژه تشکل‌های دانشجویی استان‌های شمالی مازندران، گیلان و گلستان ، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تحقّق بخشیدن به منویات مقام معظّم رهبری در خصوص تربیت جوان مؤمن و ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانشجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تشکیلاتی حیات طیّبه نموده است.

وی گفت : دوره آموزشی – تشکیلاتی حیات طیبه دانشگاه های آزاد اسلامی شمال کشور، با حضور 240 دانشجو دختر و پسر، از ۲۲ لغایت ۲۵ مهر ۹۷در سطح سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و واحد ساری عنوان کرد:دراین دوره کارگاه های آموزشی متعدد در باب اخلاق ، مبانی اندیشه اسلامی و... به منظور توانمند سازی وتقویت حفظ وترجمان واژه شجره طیبه برای دانشجویان شرکت کننده در راستای تحقق فرمایشات و منویات مقام عظمای ولایت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و تلاش برای جذب حداکثری جوانان این مرز و بوم است. درنظر گرفته شده است.

منصوریان عنوان کرد: در حاشیه این دوره بازدید از اماکن مذهبی شهرستان ساری واکران فیلم برنامه تفریحی ورزشی از جمله برنامه های جانبی این کارگاه آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 973536

وب گردی

وب گردی