پروژه ایران‌هراسی این بار از قلب پاریس

اتفاقات چند وقت اخیر نشان می دهد که جریانی مرموز در آستانه تحریم های آمریکا به دنبال تخریب چهره جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، استکبار جهانی از هیچ تلاشی در راستای تخریب چهره انقلاب دریغ نکرده است. آرمان‌های این انقلاب مانند درختی تنومند در حال رشد به تمامی کشورهای جهان است و ساختار نظم نوین جهانی را که بر سر زبان تمام حکام کشورهای غربی قرار دارد، با سیاست ها و آرمان های خود برهم زده است و طبیعتا ریشه کن کردن این انقلاب آرزویی است که استکبار جهانی در سر خود می پروراند.

یکی از راه هایی که صهیونیسم جهانی برای تخریب چهره انقلاب اسلامی و سکان‌دار آن یعنی ایران انجام داده است، به انزوا کشاندن این کشور از طریق تخریب چهره آن در مجامع بین المللی بوده است. به بیان دیگر این جریان به دنبال آن است که از انقلاب ایران، چهره ای خشن که به دنبال خونریزی و جنایت است به کشورهای جهان معرفی کند. در همین راستا ترورها و جنایات خود ساخته ای را برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام دادند و سعی بر این داشتند که تمامی این جنایات را به ایران ارتباط دهند. حوادث میکونوس در آلمان و انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین در دهه هفتاد با هدف انزوای هرچه بیشتر ایران در آن بازه زمانی انجام شد.

میکونوس و تیرگی روابط ایران وآلمان

در 17 سپتامبر سال 1992 میلادی، ساعت 11 شب دو مرد مسلح که ماسک بر چهره داشتند وارد یک رستوران یونانی به نام «میکونوس» در منطقه ویلمرسدورف برلین شدند و اتاق پشتی رستوران را با اسلحه اتوماتیک یوزی و لاما ـ اسپیشال رولور به رگبار بسته و 4 مرد از جمله «صادق شرفکندی» دبیر کل تبعیدی حزب دموکرات کردستان ایران ـ حزبی سیاسی که در ایران رسماً منحل شده ـ را به قتل رساندند.

مقامات قضایی آلمان طی برگزاری دادگاه هایی که حدود 3 سال به طول انجامید پرونده این قتل ها را بررسی کردند و به استناد سخنان فردی معلوم الحال که از ایران گریخته بود، مقامات جمهوری اسلامی ایران را متهم به دست داشتن در این قتل ها کردند. این اتفاق در حالی رخ داده بود که روابط ایران و آلمان در بالاترین سطح خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داشت به طوری که در سال 1995 بخش های صنعتی و تجاری آلمان مهم ترین شریک ایران به شمار می آمدند. اظهارات مقامات قضایی آلمان با واکنش های مختلف مردم و مسئولان جمهوری اسلامی مواجه شد.

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه وقت در جمع تظاهر کنندگان مشهدی علیه قوه قضاییه آلمان با اشاره به اصرار دولت آلمان مبنی بر اینکه کنترلی بر نظام قضایی ندارد، گفت: دولت هر کشوری باید در خصوص تمام مسائلی که رخ می دهد خصوصاً در ارتباط با موضوعات مربوط به روابط بین الملل بر پایه احترام متقابل، موضعی مسلط داشته باشد. این موضوع با استقلال قوه قضاییه منافاتی ندارد.

وی افزود که بی شک نفوذ «صهیونیسم» در پس پرده این اقدام دادستان آلمان در اهانت به مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، نهفته است.

هم زمان با اعلان نظر دادگاه آلمانی، یک مجله وابسته به صهیونیست ها نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کرد که این نشانه ای است از ارتباط میان عمل دستگاه قضایی آلمان با نفوذ صهیونیست ها؛ این حادثه تاثیر قابل توجهی را بر روابط دیپلماتیک ایران و آلمان نهاد و این روابط به سردی گرایید.

انفجار «آمیا» دستاویزی برای تخریب چهره ایران

در تابستان سال ۱۹۹۴ میلادی، انفجاری مهیب و مرگبار مرکز شهر بوِیس آیرس پایتخت آرژانتین را لرزاند تا «کانون همیاری یهودیان» این کشور «آمیا» را منهدم ساخته و ۸۵ تن کشته و بیش از 300 زخمی برجای بگذارد؛ گزارشات حاکی از این بود که این انفجار در اثر برخورد یک دستگاه ون بمب‌گذاری شده و در یک عملیات انتحاری، صورت گرفته است.

در همان ساعات اولیه انفجار، انگشت اتهام بدون ارائه هیچ مدرکی به سوی جمهوری اسلامی ایران نشانه رفت؛ رسانه های صهیونیستی مدعی شدند که انفجار به وسیله اعضای حزب الله لبنان که تحت مدیریت ایران بوده اند صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری buenosairesherald، نیکولاس برنز وزیر امور خارجه سایه سابق آمریکا در سال 2009 در سفری به آرژانتین، نقش ایران در حملات تروریستی سال‌ های 1992 و 1994 در آرژانتین را رد کرد.

یکی از قضات پیگیری این پرونده شخصی به نام قاضی گالیانو Juan Jose Galeano، بود که به خاطر گرفتن رشوه و ارائه اسناد جعلی علیه دیپلمات ایران از پرونده کنار گذاشته شد. عملکرد این قاضی آرژانتینی در تهیه پرونده ساختگی علیه جمهوری اسلامی ایران، پرداخت رشوه به کسانی که خود را شاهد این پرونده معرفی کردند و دیگر اقدامات وی در این خصوص موجب شد تا گالیانو توسط شورای عالی قضات آرژانتین از سمت خویش عزل و پروانه قضاوت وی نیز ابطال گردید.

گالیانو علاوه بر اینکه چهار افسر بی‌گناه آرژانتینی را بین 8 تا 10 سال در رابطه با پرونده آمیا در زندان نگه داشت، 400 هزار دلار رشوه به یک دلال اتومبیل‌های سرقتی از سوی سرویس اطلاعاتی آرژانتین پرداخت کرد تا وی در دادگاه اعتراف کند یک دستگاه خودروی ون را در اختیار افراد حزب‌الله لبنان که از جانب ایران برای بمب‌گذاری مأموریت یافته بودند، قرار داده است.

پس از گذشت چندین سال از این حادثه، هیچ مدرک و سند معتبری مبنی بر دخالت ایران در انفجار آمیانا به دست نیامده است.

اتفاقات دهه هفتاد نتایج مطلوبی را برای صهیونیسم جهانی به دنبال نداشت و شکوفایی آرمان های انقلاب اسلامی همچنان در سراسر منطقه و جهان ادامه پیدا کرد. با توجه به آغاز موج دوم تحریم ها در اواسط آبان ماه، جریانی مرموز در داخل و خارج از ایران بار دیگر به دنبال تخریب چهره ایران اسلامی و منزوی کردن آن در جوامع بین المللی هستند. به بیان دیگر همان سیاست های دهه هفتاد در قبال ایران، بار دیگر در حال تکرار است.

احمد منتظری و نقش هاشمی در انتقال مواد منفجره به عربستان

احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری، در مصاحبه‌ای تصویری با برنامه خشت خام، درباره خاطرات پدرش اعلام کرده که حمل مواد منفجره در دهه شصت به عربستان سعودی از سوی سید مهدی هاشمی نبوده؛ بلکه از طرف شش پاسدار انجام شده است. منتظری با نقل این مطلب از خاطرات پدر خود اضافه کرده که مرحوم آیت‌الله منتظری به او گفته، این پاسداران با «مرحوم هاشمی رفسنجانی» کار می‌کرده‌اند.

پس از این ادعای احمد منتظری، محسن هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی نسبت طی نامه ای نسبت به این ادعاها پاسخ می دهد. وی در این نامه می‌گوید: پرواضح است نسبت دادن این اقدام که توسط عدهای خودسر انجام شده و گزارشات رسمی آن نیز موجود است بهصورت آگاهانه به نظام جمهوری اسلامی در سطح رئیس مجلس وقت و فرمانده جنگ آنهم پس از 33 سال و در اوج تنش‌های منطقهای، بدون هیچ مستنداتی نه اقدامی اخلاقی و نه عقلانی است.

اتهام بمب گزاری ایران در تجمع منافقین در پاریس

اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش، تابستان سال گذشته در آلمان به اتهام دست داشتن در بمب گذاری همایش گروه منافقین در پاریس دستگیر شد.

دوشنبه نهم مهر ماه ۱۳۹۷ بود که دادگاه عالی منطقه‌ای «بامبرگ» در بیانیه‌ای با اشاره به بازداشت «اسدالله اسدی» دبیر سوم سفارت ایران در اتریش که تیر ماه به بهانه‌ای واهی و سناریوی ساختگی در آلمان دستگیر شد، اعلام کرد که ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) با استرداد دیپلمات یاد شده به بلژیک موافقت کرده است.

این دستگیری در آستانه تحریم های آمریکا و زمانی که همکاری های ایران و اروپا در بالاترین سطح خود قرار دارد انجام گرفته است.

با نگاهی دقیق‌تر متوجه خواهیم شد جریان نفوذ در داخل کشور با پشتیبانی سرمداران عبری- عربی خود، در آستانه آغاز تحریم های آمریکا به دنبال تخریب چهره و به انزوا کشاندن ایران در سطح بین الملل هستند.

با این اوصاف دستگاه دیپلماسی و همچنین دستگاه امنیتی کشور باید هوشیار‌تر از گذشته تحولات اخیر و پیش روی کشور را بررسی کنند و با نگاه دقیق هرگونه تحرکات دشمن را زیر ذره‌بین قرار دهند. ملت ایران نیز وظیفه دارند که با هوشیاری و آگاهی هرچه تمام‌تر گرداب بازی های رسانه ای جریان نفوذ قرار نگیرند و با نگاهی عمیق مسائل را پیگیری و حل و فصل کنند.

نویسینده: دکتر رضا واعظی

انتهای پیام/

کد خبر: 973539

وب گردی

وب گردی