نخبه پروری؛ مأموریت اصلی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، گفت: بنیاد ملی نخبگان، نخبه‌ها را شناسایی و جذب می‌کند؛ اما باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد نخبه پرور است و پژوهشگرانی که پتانسیل نخبه شدن دارند را، مورد حمایت قرار می‌دهد.

دکتر زهره محمدی زنوزق رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت این باشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و عضو گیری از طریق تبلیغات گسترده برای حضور در این باشگاه انجام می‌‌شود، کلیه مخترعین و نخبگانی که حتی دانشجوی دانشگاه آزاد هم نباشند می‌‌توانند با عضویت در این باشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را ارائه دهند و از حمایت‌های مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: طرح‌های پژوهشی اعضا باشگاه پژوهشگران جوان پس از بررسی و تایید مورد حمایت قرار گرفته تا به مرحله تولید و حتی تجاری سازی برسد. آزمایشگاه‌‌های مجهزی که در دانشگاه آزاد استان البرز وجود دارد در اختیار کلیه افرادی که در این باشگاه عضو هستند قرار می‌گیرد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون بازدید‌‌های علمی و فرهنگی بسیاری در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد استان البرز انجام گرفته است که بر مبنای آن و در بازدیدی که دانشجویان واحد کرج از یک آسایشگاه معلولین داشتند 6 طرح برای ساخت دستگاه‌‌های حرکتی و توانبخشی معلولان ارائه شد که به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد رسید و بخش زیادی از این هزینه را تقبل کردند. برای تامین بقیه سرمایه جهت به تولید رساندن این طرح‌ها با شهرداری و بهزیستی که ارگان‌‌های مرتبط در این امر هستند رایزنی‌‌هایی داشتیم که نیازمند توجه بیشتر این ارگان‌ها در تحقق یافتن طرح‌های مربوط است.

محمدی زنوزق درباره تفاوت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: بنیاد ملی نخبگان، نخبه‌ها را شناسایی و جذب می‌کند و بر مبنای آن، مسئولیت پژوهشی و سفارشی به نخبگان واگذار می‌کند؛ اما ماموریت اصلی باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد نخبه پروری است و پژوهشگرانی که پتانسیل نخبه شدن را دارند مورد حمایت قرار می‌دهد. همچنین مخترعانی که توانایی اختراع دارند تحت حمایت این باشگاه قرار می‌‌گیرند و در مراحل سخت ثبت اختراعات هم مورد حمایت باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد قرار می‌گیرند.

وی متذکرشد: کلیه اعضای باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد که کتابی به چاپ رسانده یا اختراعی را به ثبت و مرحله تولید برسانند بسته به نوع و کیفیت کار انجام شده آنها، مورد تشویق‌‌‌ مادی این باشگاه قرار می‌گیرند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یادآور شد: در حال حاضر نخبگان و مخترعان باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد در بدنه دانشگاه جذب شده و مشغول به کار می‌شوند و این امکانی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب و حمایت از نخبگان در نظر گرفته تا اطمینان از آینده و کسب شغل برای این افراد فراهم شود و نبوغ و استعدادهای آنها در جهت رشد و توسعه این دانشگاه به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 973542

وب گردی

وب گردی