«اصول حسابداری 2» منتشر شد

کتاب «اصول حسابداری 2» تألیف محمد سرچمی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر گروه رشته حسابداری توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مرکز انتشارات علمی واحد سیرجان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، هدف حسابداری تهیه و فراهم کردن اطلاعات مفید برای بستانکاران، سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان به منظور ارزیابی عملکرد شرکت ها، اتخاذ تصمیمات و پیش بینی سود آتی است. فراهم آوردن اطلاعات مالی مفید برای استفاده کنندگان از گزارش های مالی در راستای نیل به هدف های حسابداری و گزارشگری مالی مستلزم آن است که مبانی حسابداری تعیین و اصول حسابداری از آن استنتاج شود.

امروزه آشنایی با مفاهیم حسابداری برای تمام کسانی که به انجام امور اقتصادی می پردازند ضروری است. مدیران در هر سطح جهت تصمیم گیری، کنترل و برنامه ریزی فعالیت های سازمان به اطلاعات نیاز دارند و حسابداری جهت جمع آوری اطلاعات و در اختیار گذاشتن آن به مدیریت اهتمام داشته و برای مدیران وظیفه ای بسیار مهم خواهد داشت.

کتاب حاضر با هدف انتقال مطالب به شیوه ای قابل فهم و صریح به دانشجویان و سایر علاقمندان به تحریر درآمده است.

این کتاب شامل 8 فصل است که هر یک از فصول درباره یکی از مفاهیم کلی حسابداری به تفصیل شرح داده شده است. فصل اول شامل اصول و مفاهیم حسابداری، فصل دوم مربوط به سامانه حسابداری، فصل سوم درباره رویدادهای مالی نقدی، فصل چهارم به مفهوم سامانه حقوق و دستمزد می پردازد، فصل پنجم درباره حسابداری شرکت های تضامنی، فصل ششم، هفتم و هشتم به انواع شرکت های سهامی می پردازد.

کتاب « اصول حسابداری 2» تألیف محمد سرچمی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر گروه رشته حسابداری در 306 صفحه، شمارگان هزار نسخه با قیمت 30 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مرکز انتشارات علمی واحد سیرجان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973576

وب گردی

وب گردی