«انگلیسی و واژگان تخصصی برای دانشجویان دامپزشکی» منتشر شد

جلد دوم کتاب «انگلیسی و واژگان تخصصی برای دانشجویان دامپزشکی» تألیف شاهین فکور دانشیار بخش داخلی دانشکده دامپزشکی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد سنندج منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، امروزه اهمیت و ضرورت نگاه خاص به دامپزشکی و نقش کم نظیر و انکارناپذیر دامپزشک در جوامع توسعه یافته، با عنایت به مأموریت های آن کاملا متجلی است. تامین سلامت و بهداشت دام از طریق مبارزه با بیماری های دامی و تامین غذای سالم، شناخت و مبارزه با بیماری های نو‌پدید و بازپدید و رونق اقتصادی کشور در بازارهای تجارت جهانی با عنایت به اهمیت غذا و صادرات فرآورده های دامی و موارد متعدد دیگر از وظایف دامپزشکان است.

رهیافت هم گام بودن و چه بسا پیش گام بودن دامپزشکان با آخرین یافته ها، دستاوردها و فناوری های تخصصی علم دامپزشکی از مسیر بهره مندی و فن روز، مراجع تخصص لاتین، ژورنال های تخصصی، شرکت در کنگره ها و کارگاه های آموزشی بین المللی است. زبان انگلیسی تخصصی در کنار زبان های خارجی دیگر از مهم‌ترین ابزارهای تحقق این توانمندی و دستیابی است.

هدف از تدوین این کتاب آشنایی دانشجویان دامپزشکی با متون تخصصی دامپزشکی و پزشکی است.

جلد اول کتاب «انگلیسی و واژگان تخصصی برای دانشجویان دامپزشکی» مانند یک خودآموز «self learning» خواننده را در واژه شناسی Terminologyتوانا می کند. قسمت بعدی آشنایی با دستگاه های مختلف بدن از نظر آناتوموفیزیولوژی و واژه های کلیدی مربوط به بیماری ها، تشخیص و درمان بیماریهای هر دستگاه را محقق می کند.

جلد این اثر با کمک از مراجع و کتب تخصصی دامپزشکی تلاش می کند که خواننده را در به کارگیری آموخته های قبلی در ترجمه و بهره برداری از دروس تخصصی دامپزشکی شامل بیماری های باکتریایی، ویروسی، انگلی، قارچی و... توانا کند. همچنین هر درس به همراه تمریناتی با هدف خودآزمایی طراحی شده و کتاب «English and Terminology for Veterinary students» در دو جلد منطبق بر سرفصل های واحدهای درسی زبان تخصصی 1 و 2 در دوره دکتری حرفه ای دامپزشکی تدوین شده است.

جلد دوم کتاب «انگلیسی و واژگان تخصصی برای دانشجویان دامپزشکی» تألیف شاهین فکور دانشیار بخش داخلی دانشکده دامپزشکی در 184 صفحه ، شمارگان هزار نسخه و با قیمت 22 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد سنندج منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973579

وب گردی

وب گردی