هک ۳۰ میلیون کاربر فیس بوک

شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» اعلام کرد که هکرها به ۳۰ میلیون کاربر فیس‌بوکی حمله کرده و به اطلاعات تماس و حریم شخصی بیش از ۱۴ میلیون نفر از آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، تقریبا اوایل سال جاری میلادی بود که شبکه ‌اجتماعی «فیس‌بوک» درگیر بزرگ‌ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چراکه اخبار بسیاری مبنی بر همکاری فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالیتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس‌بوکی منتشر شد.

گزارش‌های منتشره نشان می‌داد اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است. حالا به نظر می‌رسد کابوس ترسناک و سریال ادامه‌دار رسوایی‌های فیس‌بوک تمامی ندارد و بار دیگر گزارش‌های زیادی منتشر شد که این شرکت را وادار کرد به موضوع جدید دسترسی هکرها به اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوکی اقرار کند. فیس‌بوک در این بیانیه همچنین عنوان کرده است که اطلاعات شخصی این دسته از کاربران از جمله محل سکونت، وضعیت تاهل، تاریخچه افراد جست‌وجوشده، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) و همچنین اطلاعات تماس و شماره تلفن آنها در دسترس هکرها قرار گرفته بود و آنها احتمالا از این اطلاعات موردنیاز خود سوءاستفاده کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری به کاربرانی که در این شبکه اجتماعی عضو هستند و در آن حساب کاربری دارند، توصیه کرده‌اند که هرچه زودتر اطلاعات شخصی مندرج در حساب‌های کاربری خود را پاک کنند و درصورتی که به اکانت خود در فیس‌بوک نیازی ندارند، آن را به‌طور کلی از بین ببرند؛ به عقیده آنها، وضعیت حفظ حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک اصلا مناسب و قابل قبول نیست و کاربران باید به‌منظور محافظت و احترام به حریم خصوصی خود از این شبکه اجتماعی خارج شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973602

وب گردی

وب گردی