رویکرد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای کار آفرینی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: رویکرد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای کار آفرینی است. درشرکت‌های دانش بنیان و ارتباط با صنایع مختلف استفاده از دانشجویان خود دانشگاه مبنای کار است. 

دکتر محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان تا سال 1404، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد همچنین حضور گسترده در سراسر کشور نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی ایفا کرده است. وجود شرکت‌های دانش بنیان با کارکردهای قوی، دستاوردهای علمی و پژوهشی چشمگیر دانشجویان دانشگاه آزاد هم پای دانشگاه‌های مطرح کشور، نشان دهنده توان این دانشگاه در تبدیل شدن به دانشگاه برتر کشور است و در آینده ای نه چندان دور انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه خواهد شد.

وی افزود: رویکرد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای کار آفرینی است تا جایی که در توسعه شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه و ارتباط با صنایع مختلف استفاده از دانشجویان خود دانشگاه مبنای کار قرار گرفته و بدین ترتیب شرایط اشتغال برای دانشجویان فراهم آمده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه خاطر نشان کرد: 20 طرح درآمدزای دانش بنیان را از ایده به طرح تبدیل کردیم و قراردادهای مختلفی در این زمینه منعقد شده است. در حال حاضر دوره‌های مختلف مهارتی و استارتاپی عمومی و تخصصی در این واحد دانشگاهی برگزار شده که هر دانشجو در دوران تحصیل علاوه بر درس‌های مربوط به رشته خودش مهارت‌های دیگری آموخته و به این ترتیب بعد از فارغ التحصیلی اطمینان خاطری برای جذب بازار کار خواهد داشت.

برهانی فر در پایان یادآور شد: یکی از محصولات مهم شرکت‌های دانش بنیان در واحد دانشگاهی کرج دستگاه هموگرافی درختان است که برای اولین بار در این واحد دانشگاهی ساخته شده است و خطر سقوط درختان را در اثر سوانح طبیعی از پیش تشخیص می‌‌دهد و از بروز آسیب جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973641

وب گردی

وب گردی