عرضه بلیت قطار‌ ترکیبی تهران-کرمانشاه-مهران از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزارتومان/افزایش ۳۲ رام قطار‌

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه از ساعت ۱۰ فردا فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه-مهران در قالب بسته ریلی و جاده‌ای با نرخ ۱۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان آغاز می‌شود، از افزایش ۳۲ رام قطار فوق‌العاده در این مسیر برای ایام اربعین خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، میرحسن موسوی در تشریح آخرین جزئیات هماهنگی سفرهای ریلی اربعین و پیش‌فروش بلیت قطارها برای این ایام توضیح داد: پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری از روز شنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۱۰ صبح همانگونه که از قبل اعلام شده بود آغاز شد و پیش‌فروش در همه مسیرها غیر از قطارهای فوق‌العاده مسیر تهران - کرمانشاه و مهران انجام شد.

افزودن 32 رام قطار فوق‌العاده‌ تهران-کرمانشاه به قطارهای قبلی

او افزود: از آن منظر که‌ هیأت‌های مختلف و مردم درخواست‌‌های زیادی برای سفر با قطار تا مرز مهران داشتند، استقبال مناسب بود و درخواست‌های زیادی به شرکت‌های ریلی ارسال شد، از همکاران خود در بخش معاونت مسافری راه‌آهن خواستیم یک بار دیگر شبانه‌روز بررسی کنند تا مشخص شود آیا امکان دارد با چرخشی کردن قطارها و ارتقای بهره‌وری، در فاصله زمانی سفرهای اربعین، چند قطار اضافه کنیم.

معاون مسافری شرکت راه‌آ‌هن بیان کرد: در این راستا به همه آژانس‌ها و دفاتر فروش بلیت قطار اعلام کردیم که فروش بلیت قطار فوق‌العاده کرمانشاه از روز دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه انجام‌شود‌؛ خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده توانستیم با چرخشی کردن قطارها ۳۲ رام قطار به ۱۶۰ قطار رام فوق‌العاده تهران - کرمانشاه اضافه کردیم.

او گفت: طبیعتاً با چرخشی کردن این قطارها ساعت‌ها به هم خورد بنابراین پیش‌فروش را به ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه موکول کردیم تا مسافران دچار مشکل نشوند.

موسوی ادامه داد: بلیت قطارهای تهران - کرمانشاه از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۲۳ مهرماه از طریق مراکز مجاز فروش بلیت‌های قطارهای مسافری استان تهران انجام می‌شود چون مبدأ حرکت تهران است.

بلیت قطار صندلی ترکیبی تهران-مهران ۱۵۰ هزار تومان

او یادآوری کرد: این قطارهای فوق‌العاده به صورت ترکیبی است یعنی یک قطار یکسره از تهران تا کرمانشاه خواهیم داشت و از کرمانشاه تا مهران زائران سوار بر اتوبوس شده و تا مرز مهران از طریق همین بلیت یکسره ترکیبی، سفر می‌کنند.

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: قطارهای فوق‌العاده در سه سازمان صندلی، چهار تخته و ۶ تخته خواهد بود، قیمت بلیت سازمان‌های صندلی در یک مسیر رفت شامل هزینه پذیرایی غذای گرم (شام و نهار) و ‌هزینه قطار و هزینه بلیت اتوبوس، ۱۵۰ هزار تومان است.

موسوی گفت: در بلیت‌های ۱۵۰ هزار تومانی (صندلی) قیمت بلیت قطار را ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته بودیم که تلاش کردیم در راستای کمک به زائران، سهم راه‌آهن در تعرفه لکوموتیو کاهش یابد بنابراین قیمت بلیت قطار صندلی را حدود ۵۵ هزار تومان از تهران تا کرمانشاه در نظر گرفتیم،‌ قیمت بلیت اتوبوس از کرمانشاه تا مهران هم در بلیت ترکیبی مذکور ۷۵ هزار تومان در نظر گرفتیم ‌و هزینه پذیرایی نهار و شام (غذای گرم) هم حدود ۲۰ هزار تومان محاسبه شد.

پس از اعلام مدیرعامل رجا باز قیمت‌ها کاهش یافت

معاون مسافری شرکت راه‌آ‌هن درباره طرح قیمت‌های ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی بلیت قطار اربعین از سوی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: مدیرعامل رجا فقط قیمت بلیت قطارها را بدون احتساب بسته ترکیبی اعلام کرده بود که پس از آن هم تلاش کردیم با کاهش سهم راه‌آهن، قیمت قطار صندلی تا‌ ۵۵ هزار تومان کاهش یابد.

موسوی افزود: فقط هزینه رفت و برگشت در چارتر اتوبوس در یک صندلی حدود ۱۵۰ هزار تومان و یک طرفه آن ۷۵ هزار تومان است، ۵۵ هزار تومان هم صندلی قطار در نظر گرفته شد‌ و حدود ۲۰ هزار تومان هم پذیرایی نهار و شام در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش روز گذشته مدیرعامل رجا از عرضه بلیت قطار‌های اربعین با قیمت‌های 70 تا 150 هزار تومان خبر داده بود.

بلیت قطار ۴ و ۶ تخته ترکیبی تهران-مهران حدود ۳۰۰ هزار تومان

موسوی افزود:‌ قیمت بلیت قطارهای چهار و شش تخته با توجه به ارتقای کیفیت خدمات، قدری گران‌تر از قطارهای صندلی و تا حدود ۳۰۰ هزار تومان است بنابراین کف قیمت، همان ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: در قطارهای ۶ تخته هم قیمت‌ها طوری لحاظ شد که به زائران از نظر اقتصادی فشار وارد نشود و همه این‌ها با در نظر گرفتن ترددهای یکسر خالی است؛ به هر حال در این ایام و در روزهای ابتدایی طرح اربعین، قطارهای برگشت خالی است و در روزهای پایانی طرح اربعین، قطارهای رفت خالی است.

‌معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت:‌ تلاش کردیم در قسمتی که مربوط به تعرفه‌های راه‌آهن است تا جایی که امکان دارد نرخ‌ها پایین باشد تا از نظر اقتصادی به زائران اربعین حسینی فشاری وارد نشود و همه این کاهش‌ها از سوی سهم شرکت راه آهن بوده است.

بنابراین گزارش معاون مسافری راه‌آهن همچنین روز 17 مهرماه 97 در نشستی خبری در این باره گفته بود: برای ایام اربعین حسینی و جابه جایی زوار در تاریخ‌های ۲۸ مهرماه ۹۷ تا ۱۱ آبان‌ماه ۹۷، تعداد ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی تهران ـ مهران راه‌اندازی شده است.

میرحسن موسوی گفته بود: در قطارهای ترکیبی تهران ـ مهران مسافر بلیت قطار تهران تا کرمانشاه را به همراه بلیت اتوبوس کرمانشاه تا مهران در قالب یک بسته خریداری می‌کند.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن ‌ ۲۶ رام قطار فوق‌العاده نیز برای ایام اربعین در مسیر تهران ـ خرمشهر در نظر گرفته‌ایم، یک ست ریل‌باس نیز از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه به صورت ۲۴ ساعته فعال است؛ برنامه‌ریزی شد قطارهایی که در مسیر جنوب فعالیت می‌کنند تا ایستگاه راه‌آهن خرمشهر و در ادامه تا شلمچه ادامه سیر داشته باشند.

معاون مسافری راه‌آهن در تشریح نحوه عملکرد قطار ترکیبی تهران ـ مهران در ایام اربعین گفت که‌ این قطار زائران را تا کرمانشاه منتقل می‌کند و از کرمانشاه با اتوبوس زائران تا مهران جابه جا می‌شوند.

به گفته موسوی با آژانس‌ها هماهنگ شده است که اگر زائران مایل بودند از مرز مهران تا نجف هم در بسته خود بلیت تهیه کنند و امکان خرید داشته باشند که این بلیت اتوبوس به صورت ارزی هست، همچنین امکان تهیه بلیت اتوبوس از کربلا تا مهران هم در بسته‌های بلیت‌های برگشت قطارهای ترکیبی وجود دارد تا مسافر بلیت اتوبوس کربلا تا مهران دریافت کند، سپس از مهران با اتوبوس به کرمانشاه بیاید و آنجا از طریق قطار به تهران منتقل شود.

موسوی با اشاره به اینکه تهیه بلیت قطارهای ترکیبی (قطار و اتوبوس) به صورت پکیج در آژانس‌ها و سایت‌های ویژه فروش بلیت قطار وجود دارد گفته بود که‌ ۲۸۰ هزار نفر ـ صندلی برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است که نسبت به پارسال که ۲۲۱ هزار نفر ـ صندلی بود، ۲۷ درصد رشد دارد.

به گفته معاون مسافری شرکت راه‌آ‌هن قیمت یکپارچه تهران تا مهران همان قیمت مصوب راه‌آهن و به صورت ریالی است، اما نرخ بلیت‌های اتوبوس از مهران تا نجف و کربلا تا مهران به صورت ارزی است.

موسوی همچنین گفته بود که ‌زائران در صورت تمایل برای استفاده از قطار ترکیبی باید از مسیر تهران تردد کنند، از همه شهرها به تهران قطار داریم، همچنین مسافران می‌توانند از طریق قطارهای فوق‌العاده خود را به خرمشهر برسانند، ضمن آن‌که در مسیر مشهد ـ خرمشهر و مشهد ـ کرمانشاه هم قطار داریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 973645

وب گردی

وب گردی