«راهنمای آمار استنباطی و ارائه راه حل برای مسائل» منتشر شد

کتاب «راهنمای آمار استنباطی و ارائه راه حل برای مسائل» نوشته زهرا امیرحسینی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد شهرقدس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، این کتاب از منابع متعددی گردآوری شده است که می تواند در یادگیری هرچه بیشتر دانشجویان موثر واقع شود. از آنجا که آمار، درسی است که نیاز به تمرین مکرر دارد کتاب پیش رو با بیش از 200 مسئله حل شده مجموعه ای است از تمرینات مختلف آمار در کلیه سرفصل های مرتبط با آمار استنباطی که می تواند برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های متفاوت علوم انسانی علی الخصوص مدیریت و حسابداری مفید باشد.

در پیشگفتار مولف با ارائه تعریفی از درس آمار می گوید:

بهترین راه برای یادگیری آمار حل مسائل آن است و اکثر کتابهای درسی به شما می گویند که پاسخ تمرینات چیست؛ اما نمی گویند که چطور می توان آنها را حل کرد. زمانی که یک کتاب ریاضیات سعی در مراحل حل یک مسئله دارد کار درستی را انجام نمی دهد. تقریبا هر نوع مسئله آماری در این کتاب آمده است. هدف از این کتاب که ترجمه ای است از کتب مختلف آماری که فهرست آن در منابع آورده شده و ارائه مناسب آماری است که باید به عنوان بخش مهمی از آموزش عمومی یک دانشجو تلقی شود؛ زیرا دانش آماری افراد عمدتا با تکرار روش های آماری افزایش می یابد.

کتاب «راهنمای آمار استنباطی و ارائه راه حل برای مسائل» در 7 فصل مجزا تدوین شده است. فصل اول به بازه های اطمینان برای میانگین حجم نمونه اختصاص دارد. فصل های دوم، سوم و چهارم مربوط به آزمون های فرض آماری ، خی دو و واریانس برای پارامترهای جامعه است. فصل پنجم به تحلیل واریانس، فصل ششم به همبستگی و تحلیل رگرسیون ساده و دست آخر فصل هفتم به آزمون های ناپارمتری می پردازد.

کتاب «راهنمای آمار استنباطی و ارائه راه حل برای مسائل» نوشته زهرا امیرحسینی استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در 256 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه با قیمت 15 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد شهرقدس منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973691

وب گردی

وب گردی