رتبه دانشگاه آزاد در «یو_ مولتی رنک»

« یو_ مولتی رنک» سیستم رتبه‌بندی جدیدی است که بر خلاف دیگر نظام ها معیارهایی چون آموزش و یادگیری، انتقال دانش، بین المللی گرایی، تعاملات منطقه ای و تحقیقات را نیز در نظر می گیرد و به سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این نظام، رتبه A داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «یو_ مولتی رنک» که به رتبه بندی 1600 دانشگاه از 95 کشور مختلف می پردازد نسبت به روش های دیگر رتبه‌بندی معیارهای بیشتری را برای این امر در نظر می گیرد.

به این معنا که در روش های دیگر رتبه‌بندی تحقیقات دانشگاه ها مورد استناد قرار می گیرد، در صورتی که معیارهای دیگر هم برای دانشجویان مهم به نظر می رسد.

این روش رتبه بندی شاید بیشتر از دیگر سیستم های دیگر، خود دانشجو را هم در نظر بگیرد.

«یو_مولتی رنک» اذعان می کند که چیزی به عنوان بهترین دانشگاه در جهان وجود ندارد و بهترین بودن به چیزی بستگی دارد که شما از تجربه دوران دانشجویی خود و حتی از زندگی می‌‌خواهید.

این سیستم به دانشگاه ها رتبه « A» یعنی «خیلی خوب» و « E»؛ یعنی «ضعیف» می دهد و در رتبه بندی‌‌ها معیارهایی مانند آموزش و یادگیری، انتقال دانش، بین المللی گرایی، تعاملات منطقه ای و تحقیقات نگاه می کند.

بنابراین یو_مولتی رنک، رویکرد منحصر به فردی را برای رتبه بندی ارائه داده که دانشجویان با توجه به خود و ترجیحاتشان در آن شرکت می کنند.

این نظام برای دانشجویان آینده‌نگر می تواند جذاب باشد؛ اما پیچیدگی آن هم برای برخی گیج کننده است.

در رتبه بندی های سال 2018 این نظام، 21 دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد های علوم تحقیقات، تهران مرکز و نجف آباد قرار گرفته است که هر سه شعبه رتبه A را اخذ نموده اند.

در ادامه نمودارهای منتشر شده توسط این نظام برای شعب منتخب دانشگاه آزاد را نشان داده ایم که باتوجه به 5 معیار این سیستم هر اشعه که بلندتر باشد، نشان دهنده عملکرد خوب در آن معیار است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات رتبه A

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد رتبه A

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز رتبه A

انتهای پیام/

کد خبر: 973749

وب گردی

وب گردی