پیام دکتر طهرانچی به مراسم رونمایی از یادمان شهیدان گمنام واحد شاهرود

دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس محترم دانشگاه آزاد اسلامی به مراسم رونمایی از یادمان شهیدان گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و شاهرود، پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس محترم دانشگاه آزاد اسلامی به مراسم رونمایی از یادمان شهیدان گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و شاهرود، پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ(بقره ،154)

تاریخ زندگی بشر از آغاز تاکنون ، مردان و زنان نیک و نامداری به خود دیده که هریک در صحنه ای، نغمه خویش به خوبی خوانده و در حالی رفته اند که نامشان در گستره ای از تاریخ به نیکی برجای مانده است . هریک در جایگاه خود، منشا آثاری ارزشمند بودند و با همان میزان ، برجریده عالم داوم یافته اند. اما می توان ادعا کرد و برآن استوار ماند که هیچ نامی ویادی همچون نام شهیدان را حق، و آنان که به تعبیر قرآن کریم ،در راه خدا جهاد کردند و جان و مال خویش در راه رضایت حضرت دوست فدا کردند جاودان، حیات بخش و انسان ساز نیست و سر این جاودانگی، عشق به خالق و فداکاری در راه تعالیم انسان ساز اوست که در کامل ترین صورت خود در آموزه های انسان ساز اسلام ناب، رخ نموده است. انقلاب اسلامی ایران نیز بر پایه مکتب سید الشهداء حضرت امام حسین (ع) گام در راهی نهاده که آکنده از دشواری ها وخطرهای گوناگون است که با رهبری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و برکت خون شهیدان که همچون چارغی فروزان، گشایشگر و راهنماست از آن، به سلامت گذر کرده است.

ازاین رو هر اقدامی در جهت تعظیم وتکریم شهیدان، ازآغاز انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس گرفته تا روزگار کنونی وشهیدان مدافع حرم، و معرفی صحیح اندیشه و سیره آنان به جوانان، نه تنها پسندیده است که وظیفه ومسئولیتی گران بردوش همه، به ویژه قشر دانشگاهی است. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان جامعه ای پرمخاطب، درمیان جوانان وفرهیختگان، برخود لازم می داند از چنین اقداماتی، بی دریغ حمایت کرده و گسترده فرهنگ ایثار و شهادت را ارج نهد. این جانب ضمن تقدیر و تشکر از تمام مسئولان و همکاران دانشگاه آزاداسلامی در استان سمنان برای برگزاری این مراسم ارزشمند و افتخار آفرین در واحد دانشگاهی دامغان و شاهرود، امیداورم خداوند متعال همه ما را در راه پاسداشت مکتب شهادت وایثار یاری دهد.

مهرماه 1397

دکتر محمد مهدی طهرانچی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 973756

وب گردی

وب گردی