حجت الاسلام رستمی: لزوم ترویج گفتمان دانشگاه مسئله محور در واحدهای دانشگاه آزاد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی بر لزوم ترویج گفتمان دانشگاه مسئله محور و مشکل گشا در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دومین نشست هم اندیشی فرهنگی مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: آغوش دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرفتن طرح های فرهنگی و معرفتی و اجرای آن باز است.

وی خطاب به مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با حضور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و با توجه به اقتضائات محیطی هر منطقه، تمام توان و تلاش خود را به عنوان ناصح و خیرخواه دانشگاه و دانشجویان به کار گیرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی با بیان اینکه فرصت و فضای فعلی دانشگاه آزاد اسلامی یک فرصت بی نظیر است،خاطرنشان کرد: سربلندی این دانشگاه، سربلندی تمام نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به روایتی از امام زین العابدین (ع) گفت: چهار خصلت است که در هر کسی باشد، ایمانش کامل، گناهانش بخشوده و در حالتی خداوند را ملاقات می کند که از او راضی و خوشنود است.

وی افزود: این چهار خصلت به تعبیر امام سجاد (ع) عبارتند از تقوای الهی با کارهایی که برای مردم به دوش کشیده می شود، راستگویی و صداقت با مردم، حیا و پاکدامنی نسبت به تمام زشتی ها در پیشگاه خدا و مردم و خوش اخلاقی و خوش برخوردی با خانواده خود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی با بیان اینکه باید بتوانیم این چهار خصلت را در زندگی اجتماعی خود تقویت کنیم، اظهار داشت: این روایت به نوعی تعریف ارتباط اجتماعی برای انسان است، از این رو دارای اهمیت وافر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه خداوند به همه ما توفیق داده تا در یکی از مهم‌ترین سنگرهای دین، اسلام و انقلاب و یکی از مهم‌ترین مقاطع زمانی خدمت کنیم، تصریح کرد: بی تردید مقطع کنونی که در آن قرار داریم که همان نظام جمهوری اسلامی است، در طول دورانی که اسلام به خود دیده، یکی از مهم‌ترین مقاطع است چرا که در این مقطع، آثار و ابعاد نقش آفرینی در هر عرصه ای اثرات بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دینی مسیر حاکمیت دینی را با توفیق طی کرده، مشکلات را پشت سر گذاشته و آرمان ها را پیاده کند، اتفاقی که تمام دنیا منتظر آن است که آماده سازی دلهای همه انسان ها برای حاکمیت امام حق و عدل (عج) است، رخ خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از مقطعی که هم اکنون در آن قرار داریم، گفت: ایشان از این مقطع به عنوان یک پیچ تاریخی یاد می کنند که اگر عبور از این پیچ تاریخی درست اتفاق بیفتد، شاهراه فراخ ایمان، حقیقت به قلوب مؤمنان ورود خواهد کرد. در غیر این صورت مسیر سختی پیش روی دینداران قرار می گیرد.

دکتر رستمی با تأکید بر اهمیت فضای دانشگاه ها در کشور تصریح کرد: فضایی که مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از آن برخوردارند، فضایی بسیار مهم و مؤثر است. دانشگاه ها با جمع افراد نخبه، استادان فرهیخته و متفکر، مهم‌ترین جامعه ای هستند که در اختیار روحانیون قرار گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: جامعه دانشگاهی، یک مجموعه فاخر، متفکر و دارای جوانان خوش آتیه و فاضل و اساتید فرهیخته است که همین نشان از اهمیت حضور و فعالیت در این فضا دارد. بنابراین اگر کوتاهی در این مسیر از سمت ما اتفاق افتد، پاسخگویی به آن بسیار سخت تر و اگر توفیقی کسب شود، بسیار ارزشمندتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) می فرمایند که اگر خداوند یک نفر را به وسیله تو هدایت کند، از آنچه در دنیا به عنوان سرمایه یاد می شود، برای تو بهتر است، گفت: هم اکنون این فرصت مغتنم در اختیار مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها قرار دارد و باید بتوانیم از این فرصت مواجهه با دانشجویان به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تأکید بر اینکه در این میان باید متوجه هجمه دشمنان نیز باشیم، تصریح کرد: بی تردید فضای دینی دانشگاه های ما امروز بهتر و دیندارتر از اوایل انقلاب است. از این رو هدف نفوذ دشمنان قرار خواهد گرفت بنابراین باید بتوانیم از این فضایی که در اختیار ماست، استفاده کرده و مطالبات مقام معظم رهبری که مطالباتی بزرگ در این موقع حساس است را محقق کنیم.

لزوم ترویج گفتمان دانشگاه مسئله محور در واحدهای دانشگاه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه دانشگاه محل حل مسائل کشور است، از مسئولان نهاد نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا گفتمان دانشگاه مسئله محور و مشکل گشا را در واحدها ترویج کنند.

دکتر رستمی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان کشور، گفت: ایشان بر حضور جوانان و نخبگان در جامعه، تأکید و بیان کرده اند که نخبگان طرح های خود را ارائه دهند و تمام مدیران به آنها توجه کنند. ما نیز باید بتوانیم در دانشگاه ها از این فرمایشات و رهنمودها استفاده کنیم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 973774

وب گردی

وب گردی