ایجاد زمینه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی در زمینه زیست‌فناوری ضروری است

در نشست هماهنگی مدیران گروه های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، بر ایجاد زمینه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی در زمینه زیست‌فناوری در قالب طرح های مطالعاتی تاکید شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست هماهنگی مدیران گروه های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور تمام مدیران گروه های این ستاد تشکیل شد که در این جلسه بر دستیابی به مرجعیت علمی کشور، ایجاد زیر ساخت های راهبردی ملی در موضوعات خاص زیست فناوری، ترویج و فرهنگ سازی علم و فناوری و کارآفرینی و ایجاد زمینه تبادلات و همکاری های علمی و فناوری بین المللی در قالب سه فرصت مطالعاتی تاکید شد.

توسعه فناوری های راهبردی متناسب با نیازهای کشور، ارتقای فناوری در صنایع موجود و ایجاد صنایع جدید دانش بنیان و توسعه بازار محصولات دانش بنیان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به عنوان ماموریت گروه‌های ستاد توسعه زیست فناوری شناخته شدند.

در دو دهه گذشته، رویکرد جامعه زیست فناوری بیشتر به ایجاد و توسعه زیرساخت ها و تربیت نیروی انسانی معطوف بوده است. اما امروزه با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و توجه به اقتصاد دانش بنیان و کاهش وابستگی به نفت، تجاری سازی و توسعه صادرات، محصولات مبتنی بر دانش زیست فناوری اهمیت دو چندانی یافته است به گونه ای که بر اساس نقشه جامع علمی کشور و در افق چشم انداز سال 1404 باید سهم کشور به 3درصد از بازار جهانی زیست فناوری افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973820

وب گردی

وب گردی