برپایی موکب‌های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در کربلا/ غیبت دانشجویان زائر، موجه می‌شود

دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موکب بزرگی با نام «شباب رضوی» را در نزدیکی کربلا برپا می کنیم و بچه های دانشگاه آزاد اسلامی حضور پرشوری خواهند داشت.

وحید شورابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مورد تسهیلاتی که دانشگاه آزاد اسلامی برای زائران اربعین در نظر گرفته، اظهار داشت: تمرکز بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر تسهیل اعزام دانشجویان به کربلای معلی و نجف اشرف است. مانند سنوات گذشته بحث صدور مجوز خروج از کشور برای دانشجویان مشمول را پیگیری می کنیم. وثیقه 3 میلیون تومانی هم بر عهده ماست و دیگر نیازی نیست دانشجویان برای سفر به کربلای معلی، وثیقه بگذارند.

وی ادامه داد: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویانی که به صورت انفرادی و کاروانی قصد سفر به کربلا را دارند، وام یک میلیون تومانی پرداخت می شود که از هفته پیش آغاز شده و تا روز اول آبان ادامه دارد. در حال حاضر آمار دقیقی در دست نیست؛ اما استقبال دانشجویان از پیاده روی اربعین بسیار خوب بوده است. اطمینان داریم این آمار افزایش خواهد یافت چون بسیاری از دانشجویان در روزهای منتهی به اربعین برای ثبت نام اقدام می کنند.

دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در بحث وام تلاش کردیم دانشجویانی که بدهی شهریه دارند و دیگرانی که از سایر وام ها استفاده کرده اند نیز از این وام بهره ببرند. امسال ان شاءالله حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در پیاده روی اربعین پررنگ تر و پرشورتر خواهد بود. سال گذشته حدود 18 هزار دانشجوی مشمول از ما مجوز خروج دریافت کردند، این در حالی بود که بسیاری از دانشجویان، کارت پایان خدمت مقدس سربازی داشتند و عده ای هم وثیقه شخصی گذاشتند. پیش بینی ما این است که امسال حدود 20 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی از ما مجوز خروج دریافت کنند.

شورابی با اشاره به موکب های بزرگی که دانشگاه آزاد اسلامی برپا خواهد کرد، گفت: موکب بزرگی با نام «شباب رضوی» را در نزدیکی کربلا برپا می کنیم و بچه های دانشگاه آزاد اسلامی حضور پرشوری خواهند داشت. هیئت بزرگ شباب رضوی هم تشکیل می شود و دانشجویان در این هیئت به عزاداری می پردازند. سازمان بسیج دانشجویی در نجف و کربلا اسکان دارد و دانشجویان دانشگاه آزاد که بصورت کاروانی در اربعین شرکت می کنند در این دو اسکان اقامت دارند البته در کربلا، موکبی هم داریم که دانشجویان سراسر کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از آن بهره ببرند. در موکب «شباب رضوی» مداحان و سخنرانان برجسته حاضر می شوند و دانشجویان و دیگر زائران می توانند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: موکب هایی هم توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با همکاری دانشگاه آزاد ایلام، زوار را بدرقه می کند که جای تقدیر دارد. استان های مرزی ما شامل آذربایجان و سیستان و بلوچستان به زائرانی که از افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان می آیند و از خاک ایران رد می شوند، خدماتی را ارائه می دهند. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات هم مثل سال گذشته موکب بزرگی با نام «دانشجویان جهان اسلام» را روانه می کند که برای اسکان دانشجویان جهان اسلام، تدارک دیده شده است.

دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بسیج دانشویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم در نزدیکی حرم امام حسین (ع) از زوار دانشجو استقبال می کند، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز به زائرین کاظمین خدمت رسانی می کند و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، موکبی را در یکی از اماکن مقدس برپا خواهد کرد.

شورابی در پایان گفت در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، بحثی مطرح شد تا غیبت دانشجویان در این مقطع زمانی، موجه شود تا دانشجویان با آسایش خاطر به پیاده روی اربعین رفته و به زیارت حرم ابا عبدالله الحسین (ع) و قمر بنی هاشم (ع) بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973890

وب گردی

وب گردی