دستاوردهای تجاری شده پژوهشگاه  صنعت نفت در نمایشگاه یازدهم نانو فناوری

مدیر پژوهشی شرکت نفزا،گفت: عمده‌ترین محصول تولیدی شرکت نانو فناوری زاگرس تولید نانو ساختار‌های کربنی نظیر CNT و گرید‌های مختلف آن است که تحت دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت و با مشارکت شرکت کاتالیست اکسیر نوین خط تولید آن راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، زحل صفایی، مدیر پژوهشی شرکت نفزا، به همکاری شرکت نانو فناوری زاگرس ایرانیان و پژوهشگاه صنعت نفت، اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین محصول تولیدی شرکت نانو فناوری زاگرس تولید نانو ساختار‌های کربنی نظیر CNT و گرید‌های مختلف آن است که تحت دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت و با مشارکت شرکت کاتالیست اکسیر نوین خط تولید آن راه‌اندازی شده است.

صفایی در همین راستا تصریح کرد: ظرفیت تولید نانولوله‌های کربنی 500 تن در سال است که با همکاری مشترک انجام پذیرفته و علاوه بر این می‌توان به تولید محصولاتی نظیر نانو اسید‌های فلزی نیز اشاره کرد که به صورت طرح مشترک بین پژوهشگاه و شرکت دانش بنیان نفزا اجرایی شده و هم‌اکنون محصولات آن در نمایشگاه قابل عرضه است.

وی با بیان این‌که متقاضیان بسیاری از صنعت برای اجرای پروژه‌ مشترک با این شرکت مذاکره کرده‌اند، گفت: این فرصت‌ها بسیار مناسب است چراکه با همکاری پژوهشگاه می‌توانیم بسیاری از آن‌ها را در سطح ملی به سرانجام رسانیم به طور مثال در اجرای پروژه "طرح کهاب" در حوزه بازرگانی و در پروژه نانو سیال با پژوهشگاه فعالیت‌های مشترک مناسبی انجام شده است.

گفتنی است یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو 21 الی 24 مهر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده و غرفه پژوهشگاه در سالن خلیج فارس میزبان بازدید‌کنندگان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973904

وب گردی

وب گردی