صنعت فرش کاشان با دانشگاه آزاد این شهر گره خورده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: رشته نساجی در واحد کاشان بیش از 30 سال قدمت داشته و فارغ التحصیلان بسیاری دارد که در کارخانجات نساجی این شهر مشغول به کار هستند. صنعت فرش کاشان با دانشگاه آزاد این شهر گره خورده است.

حسین زینلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین دستاوردهای ارائه شده این واحد دانشگاهی در بازدید دکتر طهرانچی از این دانشگاه گفت: شهر کاشان قطب صنعت ماشینی کشور محسوب می‌‌‌شود و اولین دانشگاهی است که با توجه به پیشرفت صنایع روز در زمینه صنعت فرش ماشینی می‌تواند دانشجو تربیت کند تا این صنعت مهم ارز‌آور با قدرت به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: کاشان قطب صنعت کشور و دومین شهر جهان از لحاظ صادرات و پایتخت فرش ایران است که در زمینه معماری و گردشگری هم توانایی ایجاد یک درآمدزایی مناسبی را دارد و از سال‌ها پیش به عنوان یک شهر توریستی در ایران محسوب شده که به کویر و کوهپایه می‌خورد. با توجه به جاذبه‌‌‌های کویر کاشان، در حال حاضر یک پایگاه نجوم در این شهر در دست احداث است، توجه ویژه دکتر طهرانچی به این واحد دانشگاهی با توجه به موقعیت منطقه‌ای که دارد منجر به توسعه صنعت گردشگری در واحد کاشان خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بومی و منطقه‌‌ای و استفاده از ظرفیت‌های شهر کاشان درصددیم تا رشته‌های گردشگری را در این واحد دانشگاهی ایجاد کرده و در حال حاضر رشته نساجی که در واحد کاشان بیش از 30 سال قدمت و فارغ التحصیلان بسیاری دارد که در کارخانجات نساجی این شهر مشغول به کار هستند. در واقع صنعت فرش کاشان با دانشگاه آزاد این شهر گره خورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973906

وب گردی

وب گردی