مرکز توسعه فناوری و نوآوری‌های انرژی در مناطق آزاد را‌ه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با اشاره به راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری و نوآوری‌های انرژی ایران و امضای تفاهمنامه با انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این زمینه گفت: ستاد در قدم بعدی در نظر دارد راه اندازی مرکز توسعه فناوری و نوآوری را در منطقه آزاد انزلی دنبال کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جلسه ای میان کامبیز مهدی زاده دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری برگزار شد تا ایجاد مرکز نوآوری انرژی در مناطق آزاد بررسی شود.
مهدی زاده در این نشست با اشاره به راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری و نوآوری‌های انرژی ایران و امضای تفاهمنامه با انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این زمینه اظهار کرد: ستاد در قدم بعدی در نظر دارد راه اندازی مرکز توسعه فناوری و نوآوری را در منطقه آزاد انزلی دنبال کند. بنابراین با توجه به ویژگی هایی که در مناطق آزاد وجود دارد می توان از این پتانسیل برای جمع کردن استارتاپ ها، شتابدهنده ها و شرکت های فناور حوزه انرژی در سایر استان ها استفاده کرد تا به زودی شاهد اتفاقات مناسب در این حوزه باشیم.
در ادامه بانک حمایت همه جانبه در این زمینه را اعلام کرد و گفت: باید بر اساس ظرفیت های هر منطقه امضای تفاهم نامه برای بهره گیری از پتانسیل این مناطق انجام شود، چرا که این مناطق می توانند در حوزه فناوری نیز برای کشور تاثیرگذار باشند. همچنین گردهمایی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان به صورت یک مرکز توسعه فناوری قطعا دستاوردهای چشمگیری را به همراه دارد.
در پایان جلسه نیز مقرر شد تفاهم نامه ای میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و شورای عالی مناطق آزاد تجاری امضاء شود.
بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تاسیس مرکز توسعه فناوری‌های انرژی ایران میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی، مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران امضاء شد. زیرساخت های لازم برای ایجاد این مرکز فراهم است و مکان راه اندازی نیز انتخاب شده و به زودی این مرکز در غرب تهران راه اندازی می شود تا شاهد گردهمایی استارتاپ ها، شتاب‌دهنده ها و شرکت های دانش بنیان حوزه انرژی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973916

وب گردی

وب گردی