قهرمانان ورزشی، قدرت نرم کشور را به جهانیان نشان می دهند

رییس دانشگاه آزاد واحدهای غرب تهران در مراسم تقدیر از ورزشکاران دانشجو ضمن خیر مقدم به حاضرین این مراسم گفت: از مصادیق افتخار آفرینی و نشان دادن قدرت نرم به جهانیان؛ کسب مقام های قهرمانی در رشته های مختلف ورزشی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فتح الله افزود: امروز خرسند از این اتفاق خوب هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد های غرب استان تهران ۴۵ قهرمانی ورزشی در رشته های مختلف دارای مقام های ملی و بین المللی دارد و به خود می بالیم.
وی با اشاره به این مهم که دانشگاه آزاد به عنوان مولود انقلاب اسلامی که خاستگاه آموزش علمی و تربیتی خودش رو بر اساس تعلیم و تربیت بنا نهاده و از این طریق استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل می کند.

این مسوول با اشاره به اینکه این استعداد ها در انسان واقعی تجلی یابد؛ تصریح کرد: در راستای ارزش های معنوی که نظام مقدس جمهوری اسلامی و در شریعت نیز به آن تاکید شده است، بروز وظهور این استعدادها از ابعاد مختلفی تبعیت خواهد کرد و هدف نهایی از آموزش، پرورش و تربیت، دست یابی به کمال انسانی است.
دکتر فتح اله خاطرنشان کرد: مولفه های رسیدن به کمال دارای ابعاد مختلفی است که هر انسان بر اساس شناختی که از خود پیدا می کند که می تواند آگاهی از علم و دانش، بصیرت، جسم، روح و معنویت انسان باشد را شامل شود.

رییس دانشگاه آزاد واحد های غرب استان تهران بهره مندی از این کمالات را منوط به شکل گیری یک فرایند آموزشی و تربیتی دانست و افزود: یک بخش مهمی از این فرآیند برعهده نهاد علمی و دانشگاهی است که حوزه نظام آموزشی در کشور در کنار این قهرمانان و افتخار آفرینان ورزشی، می تواند نقش اثرگزاری را در تحقق اهداف آرمانی سازمان ایفا کند.


وی اضافه کرد: فلسفه ورزش تایید کننده تعادل جسم و روح است و اگر بخواهیم جسمی سالم داشته باشیم باید دیدگاه های روحی و معنوی مناسب تری داشته باشیم.

کد خبر: 973994

وب گردی

وب گردی