امکانات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، رایگان دراختیار دانشجویان قرار دارد

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: بیش از ۸۰۰ دانشجوی تربیت‌بدنی از کاردانی تا دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان مشغول به تحصیل هستند.

غلامرضا خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش گفت: همه امکانات ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان مانند سالن‌های بدن‌سازی، سالن تیراندازی، زورخانه، سالن‌های ورزشی و زمین‌های فوتبال به‌طور رایگان در اختیار دانشگاهیان است و می‌توانند در اوقات فراغت از این مجموعه امکانات بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: ترتیب بدنی و ورزش به‌عنوان عاملی پیش‌گیرنده از بروز برخی از ناراحتی‌ها و عوارض جسمی و روحی مورد توجه بوده و ثابت‌شده است از پیشروی پاره‌ای از بیماری‌ها مانند امراض قند و نارساییهای قبلی– عروقی نیز جلوگیری به عمل می آورد از این رو سعی داریم برنامه اوقات فراغت دانشجویان را به وسیله ورزش پر نماییم.

مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی همدان درباره امکانات و تجهیزات ورزشی در واحد دانششگاهی همدان گفت: خوشبختانه امکانات و پتانسیل مناسب ورزشی خوبی واحد همدان وجود دارد که موجب شده است به‌عنوان قطب ورزشی در میزبانی مسابقات در کشور شناخته شود.

خاکساری تصریح کرد: مجتمع ورزشی امام علی (ع) واحد همدان با ظرفیت سه هزار نفر که مجهز به استانداردهای لازم یک سالن ورزشی است، زمین چمن استاندارد، مجتمع ورزشی پوریای ولی مجهز به سالن کشتی، سالن والیبال و بدمینتون، تنیس روی میز، سالن تیراندازی ۱۸ خطه، زمین تنیس، سالن مجهز بدن‌سازی، زورخانه بسیار مدرن وشیک شهدای گم نام در دانشگاه آزاد اسلامی همدان امکانات بی نظیری را فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: وجود سالن غذاخوری دو هزارنفره و مجتمع خوابگاهی هزار و ششصد نفره موجب شده است به‌مثابه یک دهکده ورزشی، امکان برگزاری مسابقات در همدان فراهم شود و میزبانی مسابقات سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مختلف و همکاری و میزبانی مسابقات فدراسیون‌های کشتی، جودو، کاراته، تکواندو و فوتبال می‌تواند محل مناسبی برای معرفی این امکانات و درآمدزایی این مجموعه در دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم آورد.

خاکساری تأکید کرد: در واحد دانشگاهی همدان رشته تربیت بدنی از کاردانی تا دکتری در حال حاضر دانشجو تربیت می کند.

معاون دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: مقاطع کاردانی پیوسته تربیت‌بدنی، کارشناسی ناپیوسته تربیت دبیر، کارشناسی علوم ورزشی، کارشناسی ارشد در گرایش‌های مدیریت ورزشی بازاریابی، مدیریت ورزشی راهبردی سازمان ورزشی، فیزیولوژی ورزشی گرایش فعالیت تندرستی، بیومکانیک ورزشی، رفتار حرکتی گرایش‌های رشد حرکتی و آموزش و در مقطع دکتری در مدیریت ورزشی سه گرایش بازاریابی و رسانه، اوقات فراغت و راهبری سازمان‌های ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان دایر است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: آموزش این تعداد دانشجو را ۱۰ عضوهیات علمی با دو استادتمام، هفت استادیار و 1 بورسیه دکتری و ۳۰ مدرس مدعو بر عهده دارند.

کد خبر: 974001

وب گردی

وب گردی