تبریک رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به مناسبت هفته تربیت بدنی

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در پیامی آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش را تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه، خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‏‌های همگانی برگزار می‌شود. ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان نیز مؤثر است.

مطالعات نشان می‏‌دهد که موارد افسردگی، اضطراب و... در اثر فعالیت فیزیکی بهبود یافته و ورزش به عنوان یک عامل حمایتی در درمان بیماری روانی پذیرفته شده است.

ورزش و فعالیت جسمانی به همراه رژیم غذایی مناسب، عدم استعمال مشروبات الکلی و دخانیات و انجام مراقبت‏‌های دوره ‏ای، در پیشگیری از بیماری‏‌ها و رسیدن به بالاترین سطح سلامتی و بازدهی اقتصادی و اجتماعی نقش دارند.

ورزش‏‌های سبک مانند پیاده‌‏روی، باعث مصرف انرژی شده و سهم بسیار مهمی در کنترل وزن و کاهش چربی در بدن دارد. همچنین فعالیت فیزیکی سبک و منظم از طریق تقویت کارکردهای ایمنی، باعث افزایش سطح فعالیت سیستم ایمنی در بدن شده و در پیشگیری از سرطان مؤثر است.

بنابراین گزارش، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی فرارسیدن ۲۶ مهر روز تربیت‌بدنی و ورزش را به جامعه ورزش دانشگاهی، رؤسای هیأت‌های ورزشی دانشگاهی استان‌ها ، ورزشکاران و قهرمانان، پیشکسوتان، داوران، مربیان و جامعه ورزش کشور تبریک گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 974034

وب گردی

وب گردی