یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در دانشگاه تهران  بورسیه می‌شوند

بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سال ۹۷ یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجو را در مقاطع مختلف تحصیلی و حمایت از ایده‌های کارآفرینانه و بین‌الملل بورسیه می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سال ۹۷ یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجو را در مقاطع مختلف تحصیلی نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و حمایت از ایده‌های کارآفرینانه و بین‌الملل بورسیه می‌کند.

اعتبار در نظر گرفته شده برای این بورسیه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. این بورسیه به صورت پرداخت جایزه تحصیلی به دانشجویان برتر است. ماهانه ۲ میلیون ریال به این دانشجویان پرداخت می‌شود.

تاکنون این بنیاد سه دوره دانشجویان دانشگاه تهران را که معدل بالای ۱۸ داشتند بورسیه کرده است که از اعتبار درنظرگرفته‌ شده برای این سه‌ دوره ۵۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

گفتنی است، دانشگاه تهران بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در ایران است که در سال ۱۳۱۳ خورشیدی به دستور رضا شاه پهلوی تأسیس شد. دانشگاه تهران هم‌اکنون دارای ۲۵ دانشکده، ۹ پردیس و ۱۱ مرکز پژوهشی است و از استادان مجرب ایرانی در بیشتر رشته‌ها بهره می‌گیرد. برند دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. در حال حاضر محمود نیلی احمدآبادی ریاست این دانشگاه را به عهده دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974059

وب گردی

وب گردی