۲۹ مهرماه؛ آغاز ثبت‌نام  آزمون زبان MSRT

ثبت‌نام در آزمون زبان MSRT از ۲۹ مهر آغاز می‌شود و تا پنجم آبان‌ ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام آزمون MSRT از روز ۲۹ مهر آغاز می‌شود و تا پنجم آبان ادامه دارد. این آزمون روز جمعه ۲۵ آبان تهران، اهواز، اصفهان، اراک، ایلام، اردبیل، بابلسر، تبریز، خرم آباد، رشت، زاهدان، شیراز، کرمانشاه،کرمان، قم، قزوین، مشهد(دانشگاه فردوسی)، همدان، یزد،گرگان و کیش برگزار می‌شود و نتایج یکم آذر اعلام می‌شود.

این آزمون ۳۰ سؤال شنیداری، ۴۰ سؤال درک مطلب و ۳۰ سؤال گرامر دارد.

گفتنی است، از این آزمون که از آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی در ایران به شمار می‌رود به عنوان یک آزمون تافل کوچک یاد می‌شود، لذا دانشجویان برای آمادگی در این آزمون، منابع آزمون تافل را می‌خوانند. این آزمون ویژه دانشجویان دکتری و همچنین ویژه دانشجویان پسر مقطع لیسانس می‌باشد که جهت خروج از کشور و برای ادامه تحصیل می‌بایست نمره مورد نظر را از آزمون دریافت نمایند.

مدرک این آزمون مورد تأیید وزارت علوم است و آزمون آن تقریباً هر ماه به صورت منظم برگزار می‌گردد. کلیه دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می‌دانند. نمره مورد نظر برای دانشجویان دکتری و عبور از ابن آزمون بسته به دانشگاه از ۵۰ به بالا می‌باشد. همچنین نمره مورد نظر برای دانشجویان لیسانس که می‌خواهند مجوز خروج از کشور را برای ادامه تحصیل را داشته باشند ۴۰ می‌باشد. مدرک این آزمون دارای ۲ سال از زمان صدور می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974061

وب گردی

وب گردی