هدف 1404 دانشگاه آزاد اسلامی می تواند راهگشای مسائل باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هدف 1404 دانشگاه آزاد اسلامی می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

کارن خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص شعار دکتر طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان کنکور تا سال 1404 گفت: زمانی که هدفی تعیین می شود، طبیعتا امکانات لازم برای رسیدن به آن هم در نظر گرفته خواهد شد. من تصور می کنم دانشگاه آزاد اسلامی با یک همت عالی، می تواند به چنین مقصود مهمی دست یابد.

وی افزود: من به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی اشراف کامل ندارم؛ اما به نظر من این هدف می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد، به شکلی که حتی اگر دانشگاه آزاد اسلامی به این هدف هم نرسد، حرکت مصممانه در راستای آن، اتفاق بسیار مهمی خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: شرایط و بنیه آکادمیک و علمی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است؛ یک مقدار بحث های مدیریتی و بحران های اقتصادی، وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی را تحت الشعاع قرار داده است، اگر دانشگاه بتواند این مسائل و معضلات را به خوبی پشت سر بگذارد، من فکر می کنم بتواند به مدارج باشکوهی دست یابد.

وی افزود: آنچه که در آینده می تواند نقش آفرینی بیشتری داشته باشد، سیستم غیرانتفاعی است؛ چراکه تجربه بسیاری از کشورها نشان داده است که سیستم های دولتی، در تحصیلات تکمیلی زیاد پیشرفت ندارند.

خانلری ادامه داد: به نظر من انگیزه ای که باعث می شود، مقاطع تحصیلات تکمیلی رشد کند، انگیزه قوی ارتباط با صنعت و انگیزه قوی اقتصادی است که سیستم های غیرانتفاعی خیلی بهتر می توانند به آن برسند.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از کشورها، کارشناسی ارشد و دکتری دیگر به صورت دولتی اداره نمی شود، این واقعیتی است که ما باید دیر یا زود آن را بپذیریم.

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی گفت: در کارشناسی ارشد و دکتری، برای تبدیل علم به ثروت و کسب درآمدهای اقتصادی از طریق علم و تکنولوژی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، نیازمند یک انگیزه خیلی قوی هستیم، که این انگیزه با سرازیر کردن بودجه از بیت المال، به درستی به وجود نمی آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل های بزرگی دارد و امیدوارم در راستای رسیدن به هدف خود بتواند گام های خوبی را بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974066

وب گردی

وب گردی