هدف دانشگاه فرشچیان احیای میراث ملی و فرهنگی ایران است

رئیس انجمن حفظ آثار و مفاخر فرهنگی گفت: هدف دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد محمود فرشچیان احیای میراث ملی و فرهنگی ایران است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از فارس، حسن بلخاری رئیس انجمن حفظ آثار و مفاخر فرهنگی درباره افتتاح دانشگاه فرشچیان گفت: تاسیس چنین دانشگاهی 2 بعد دارد. یکی اهمیت و جایگاه این دانشگاه و دیگری حفظ آثار و مفاخر فرهنگی است.

وی افزود: برای تاسیس این دانشگاه با نهادهای بسیاری رایزنی کردیم و دانشگاه آزاد و به ویژه محمدمهدی طهرانچی برای انجام این امر و تاسیس دانشگاه همت کردند.

رئیس انجمن حفظ آثار و مفاخر فرهنگی عنوان کرد: این دانشگاه از لحاظ هدف و عمل در چارچوب اهداف انجمن است و می‌تواند ارتباط بسیار گسترده و عمیقی را با انجمن داشته باشد. این دانشگاه خارج از محدودیت‌های زمان محور و واحد محور و ترم محوری که دانشگاه‌ها با آن دست به گریبان هستند عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: این دانشگاه احیاگر سنت استاد شاگردی خواهد بود که این سنت شکل دهنده و جان مایه هویت اصیل ما ایرانی‌ها بوده است.
بلخاری ضمن بیان لزوم توجه مردم به آثار هنری از هدف و رسالت غایی دانشگاه برای جلب نظر و توجه مردم به هنر و فرهنگ گفت: اگر آثار و هنر ما زنده مانده است به خاطر ارتباط وثیقی بوده که با جامعه و مردم داشته است.

وی ادامه داد: در ادامه تاسیس دانشگاه می‌بایست با حضور در نمایشگاه‌ها و با ایده دهکده هنرهای سنتی و گسترش شبکه‌های اجتماعی در این زمینه ارتباط با مردم حفظ شود، چرا که هدف غایی این دانشگاه احیای میراث ملی و فرهنگی همین مردم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974083

وب گردی

وب گردی