واحد نجف‌آباد موفق به کسب رتبه A شد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد براساس رتبه‌بندی u-Multirank سال ۲۰۱۸ موفق به کسب رتبه A در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از نجف‌آباد، براساس رتبه‌بندی u-Multirank سال ۲۰۱۸ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد موفق به کسب رتبه A در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور شد.

در این رتبه‌بندی پروفایل فعالیت‌های یک‌هزار و ۶۰۰ دانشگاه از ۹۵ کشورجهان مقایسه شده که ۲۱ دانشگاه از ایران نیز در این رتبه‌بندی شرکت کرده‌اند.

رتبه‌بندی u-Multirank رویکرد جدید و چندوجهی نسبت به رتبه‌بندی‌های دیگر دارد و مبتنی بر رضایت دانشجویان به‌عنوان ذی‌نفعان وکاربران است.

شاخص‌ها در این رتبه‌بندی بین توانستن انجام کاری و انجام آن تفاوت قائل شده است و به دانشگاه‌ها رتبه A به معنای خیلی خوب و E ضعیف می‌دهد.

به‌طور کلی شاخص‌ها به پنج دسته شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، انتقال دانش، روابط بین‌الملل و میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان تقسیم‌بندی می‌شود.

در رتبه‌بندی‌های سال ۲۰۱۸ این نظام، واحدهای علوم تحقیقات، تهران مرکزی و نجف‌آباد رتبه A را اخذ کرده‌اند که در شاخص‌های بررسی شده، واحد نجف‌آباد در شاخص پژوهشی نرخ ارجاعات بالاتری نسبت به سایر واحدها کسب کرده است.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در این مورد با قدردانی از تلاش‌های اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان واحد نجف‌آباد این افتخار و موفقیت بزرگ را تمام پرسنل دانشگاه و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

در (u-Multirank) فقط تحقیقات دانشگاه‌ها مورد استناد قرار نمی‌گیرد و برخلاف دیگر نظام‌ها معیارهایی همچون آموزش و یادگیری، انتقال دانش، بین‌المللی‌گرایی، تعاملات منطقه‌ای را نیز در نظر می‌گیرد و رتبه A یعنی خیلی‌خوب و رتبه E یعنی ضعیف می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974092

وب گردی

وب گردی