نشست گفت‌وگوی «آسیا-اروپا» خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد

شرکت‌کنندگان در دوازدهمین نشست «گفت‌وگوی آسیا-اروپا» با تأکید بر پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای برجام خواستار رفع تحریم‌ها علیه این کشور شدند.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت‌کنندگان در دوازدهمین نشست «گفت‌وگوی آسیا-اروپا» با تأکید بر پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای برجام خواستار رفع تحریم‌ها علیه این کشور شدند.

در بیانیه پایانی این نشست که روز جمعه صادر شده آمده است: «در خصوص ایران، سران کشورهای حاضر بار دیگر بر حمایت جمعی از گفت‌وگوهای دیپلماتیک و برنامه جامع اقدام مشترک که به تأیید شورای امنیت رسیده و در هدفش برای تضمین صلح‌آمیز ماندن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران موفق عمل کرده، تأکید کردند.

این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده است: «سران کشورهای حاضر اذعان کردند که در کنار اقدام ایران برای اجرای کامل و موثر تعهداتش در برجام، رفع تحریم‌ها و تبعات ناشی از آن، بخش ضروری برجام به شمار می‌آید.»

شرکت‌کنندگان همچنین تأکید کردند: «حفظ توافق هسته‌ای با ایران به معنی احترام به توافقات بین‌المللی است و امنیت، صلح و ثبات بین‌المللی را ارتقا می‌دهد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 974098

وب گردی

وب گردی