مهلت ایران برای اجرای خواسته‌های FATF تا فوریه ۲۰۱۹ تمدید شد

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در آخرین روز نشستِ پاریس، مهلت ایران برای اجرای خواسته‌های خود را تا فوریه ۲۰۱۹ (چهار ماه دیگر) تمدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در آخرین روز نشست خود در پاریس، مهلت ایران برای اجرای خواسته‌های خود را تا فوریه ۲۰۱۹ (چهار ماه دیگر) تمدید کرد.

این نهاد همچنین در بیانیه خود ضمن اعلام تعلیق مجدد اقدامات تقابلی علیه کشورمان، از آنچه "سرعت کُند ایران در اجرای خواسته‌های خود" خوانده، انتقاد کرده است.

این در حالیست که دیوید لوئیس، دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی، همزمان با همزمان با آغاز اجلاس ۶ روزه این سازمان در پاریس در مصاحبه با بی‌بی‌سی (اینجا) اذعان کرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران با اجرای خواسته‌های FATF از لیست سیاه آن خارج شود.

گروه ویژه اقدام مالی که وظیفه خود را مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم در جهان عنوان می‌کند، بعد از اجرای برجام، با هدف ترغیب ایران به انجام اصلاحات بانکی، از جمله در زمینه مبارزه با پولشویی، به مدت یک سال تدابیر موسوم به "اقدامات تقابلی علیه ایران" را به حالت تعلیق درآورد.

این سازمان اوایل تابستان سال جاری نیز اعلام کرد که تعلیق "اقدامات تقابلی علیه ایران" را برای یک دوره دیگر تا ماه اکتبر ۲۰۱۸ (مهر ماه) تمدید می‌کند.

نشست گروه ویژه اقدام مالی از یکشنبه گذشته (۲۲ مهرماه) به مدت شش روز در پاریس برگزار شد. یکی از موضوعات این نشست ارزیابی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در اجرای استانداردهای این سازمان برای مبارزه با پولشویی و تصمیم‌گیری در مورد ماندن یا خارج شدن نام ایران از فهرست سیاه آن بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974102

وب گردی

وب گردی