کلانتری: سند راهبردی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی میدان عملی برای اسناد بالا دستی  است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند راهبردی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی میدان عملی برای اسناد بالا دستی است که به آنها جنبه عملیاتی می‌دهد و متناسب با فضای دانشگاه‌ها باید به روز رسانی شود.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطبان تا سال 1404 گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اگر بخواهد دانشگاهی در تراز انقلاب باشد باید به همه جوانب خود توجه کند و قرار گرفتن در جایگاه نخست آموزش عالی در انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه گامی است مهم که با توجه به اصول بنیادین آموزشی و فرهنگی تا سال 1404 محقق خواهد شد.

وی افزود: در دوسال گذشته و بعد از تغییر و تحول اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی اولویت‌های جدید فرهنگی تعریف شده و نیروهایی که مسئولیت اجرای سند جامع فرهنگی را به عهده دارند بازسازی شدند، نیروهای تازه نفس با اعتقاد به این راهکار را شروع کرده و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضرت امام تعریف مجدد از شرایط فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت که نسبت به سال‌های قبل ده‌ها کار فاخر فرهنگی و معنوی شکل گرفته که در حوزه فرهنگی با عملکرد جهادی دست اندرکاران امر کارها به خوبی و براساس سند راهبردی و فرهنگی دانشجویی که در افق 1404 در نظر گرفته شده پیش رفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری کار فرهنگی باید شامل همه دانشجویان شود. در تحقق برنامه ریزی‌های فرهنگی در دانشگاه باید از حاشیه سازی‌های بی مورد دوری کرد و کار فرهنگی باید دارای محتوای معرفتی و سازنده باشد که همه این موارد در سند راهبردی و فرهنگی دانشگاه آزاد وجود دارد.

کلانتری یاد آورشد: آنچه مسلم است، سند راهبردی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یک سند واسطی میان اسناد بالا دستی و دانشگاه آزاد است و میدان عملی برای اسناد بالا دستی که به آنها جنبه عملیاتی می‌دهد محسوب شده و آنهایی که قرار است این مسولئیت بزرگ را انجام دهند باید بدانند که چه کاری انجام می‌دهند و اگر بخواهند این اسناد به طور کامل عملیاتی شود متناسب با فضای دانشگاه‌ها باید به روز رسانی شود.

وی تاکید کرد: چنانچه اولویت‌‌ها و زمان بندی در راستای عملیاتی کردن سند راهبردی انجام شود قطعا کارهای بزرگی در راستای تحقق یک دانشگاه اسلامی انجام خواهد شد و اگر مانعی در تحقق این اهداف به وجود آید همه بخش‌ها مقصر هستند. در صورتی که همه گروه‌های دانشجویی دست به دست هم دهند قطعا حرکتی درست و تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 974133

وب گردی

وب گردی