اعتراف دردناک عربستان

عربستان سعودی پس از هجده روز انکار، به کشته شدن «جمال خاشقجی» در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دادستان کل عربستان سعودی پس از هجده روز انکار، طی بیانیه ای اعلام کرد جمال خاشقجی بر اثر درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است.

«سعود بن عبد الله المعجب»، دادستان کل عربستان در اولین اعتراف به قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی مدعی شد، براساس تحقیقات اولیه جر و بحثی بین جمال خاشقجی و کسانی که با او در حین حضورش در کنسولگری عربستان ملاقات داشتند درگرفت که به مشاجره و درگیری فیزیکی و نهایتا به مرگش منجر شد.

دادستان کل عربستان بدون هیچ گونه اشاره ای به نقش ولیعهد این کشور «محمد بن سلمان» تنها به مقصر بودن افسران سازمان اطلاعات و امنیت این کشور پرداخته است.

در این بیانیه همچنین به بازداشت هجده شهروند عربستان سعودی در ارتباط با قتل جمل خاشقجی اشاره شده است. در اولین پس لرزه ناشی از این رسوایی نیز دولت عربستان برای پاک کردن صورت مساله «احمد العسیری» معاون رئیس سازمان اطلاعات این کشور را برکنار کرد.

با انتشار خبر ناپدید شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در روز 2 اکتبر، گزارش های متعددی از دستور مستقیم محمد بن سلمان برای حذف و قتل این روزنامه نگار منتقد منتشر شد. عربستان سعودی ضمن رد این خبرها بر خروج خاشقجی از ساختمان کنسولگری تاکید داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 974136

وب گردی

وب گردی