5 چالش تحصیل در خارج از کشور

ادامه روند تحصیلی فرد در خارج از کشور خود، فرصتی برای کسب تجربه بین افراد متفاوت با فرهنگ های مختلف است؛ اما این تجربه قطعا با چالش و نگرانی هایی نیز همراه خواهد بود که در صورت عدم سازگاری با آن ها، ادامه تحصیل تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کسانی که می خواهند خارج از مرزهای خود به تحصیل بپردازند، با چالش های مختلفی روبرو خواهند شد.

در ادامه 5 نکته از مواردی که کنار آمدن با آن ها در دوره تحصیلاتی خارج از کشور کمی سخت است، را بر می شمریم.

احساس غریبگی

صرف نظر از این که اهل کدام کشور باشید؛ در برخی زمان ها احساس غریبگی به سراغ شما می آید. ممکن است احساس نگرانی کنید زمانی که باید هزینه هایی بیشتر از افراد محلی بپردازید یا علت خندیدن عده ای زمانی که حتی جوکی گفته نشده است را متوجه نشوید. همه این ها حس غریبه بودن را در شما القاء خواهد کرد.

در اکثر کشورها احساس ناراحتی و ناخوشایندی به سراغ انسان خواهد آمد و فرد باید سعی کند با هنجارهای فرهنگی جدید رو برو و کنار آید. به این ترتیب این مشکل به مرور کوچک و کوچکتر خواهد بود.

غلبه بر مشکل زبان

غلبه بر مشکلات زبانی احتمالا واضح ترین مشکل در تحصیل خارج از کشور باشد. به این معنا که ممکن است فرد به اندازه کافی در زمینه یادگیری زبان تلاش کرده و در آن مهارت کسب نماید؛ اما کنار آمدن با لهجه محلی منطقه ای که در آن قرار دارید، کار سختی به نظر می رسد.

کنار آمدن با واحد پول متفاوت

استفاده از واحد پول متفاوت نیز یک روند چالش برانگیز است. از واحد پول و نحوه تبدیل آن به واحد پولی کشور خود اطلاع داشته باشید بنابراین در زمان خرید می توانید به سرعت قیمت را به صورت ذهنی تبدیل کنید. در مورد قیمت اجناس از مردم محلی بپرسید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشید. اگر دوره اقامت کوتاهی در محل مورد نظر دارید، تفاوت های ارز آنچنان برای شما دردسر ساز نیست؛ اما در صورت ادامه تحصیل برای مدت طولانی تر حتما باید از واحد پول محل مقصد استفاده کنید تا متضرر نشوید.

دور بودن از شبکه پشتیبانی خود

وقتی همه چیز خوب پیش می رود، زندگی در خارج از کشور می تواند عالی باشد؛ اما در صورت بروز مشکل، فکر دور بودن از خانواده و دوستان می تواند آزاردهنده باشد. در این هنگام است که حضور ارزشمند افراد را در کنار خود متوجه می شویم.

این چالش به احتمال زیاد در چند ماه اول تحصیل در خارج از کشور احساس می شود؛ اما پس از ایجاد یک شبکه پشتیبانی جدید مانند دوستان خوب، همه چیز درست خواهد شد.

کنار آمدن با تفاوت ها فرهنگی

به عنوان یک فرد خارجی، شما فرهنگ محلی و تمام قوانین نانوشته کشور میزبان را نمی دانید. در ابتدا ممکن است دچار اشتباهات فرهنگی شوید؛ اما نباید خجالت بکشید؛ تنها سعی کنید که دوباره مرتکب آن خطا نشوید.

راه آسان برای جلوگیری از بسیاری از سوء تفاهم های فرهنگی، توجه به آنچه دیگران انجام می‌دهند است؛ به اطراف خود دقت کنید خصوصا به افراد محلی.

افراد اغلب از این که دیگران را از فرهنگ خود آگاه کنند، خوشحال می شوند.

بنابراین از سوال پرسیدن در این مورد نهراسید. به یاد داشته باشید که شکست ابتدای موفقیت است و هر فرد موفقی که برای تحصیل به کشور دیگری رفته با چالش هایی در برنامه های دانشگاهی، پیدا کردن محل زندگی و شناسایی هنجارهای اجتماعی روبرو شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 974188

وب گردی

وب گردی