همکاری وزارت راه و شهرسازی در پیشبرد برنامه بازآفرینی شهری قابل‌توجه است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه « همکاری وزارت راه و شهرسازی در پیشبرد برنامه بازآفرینی شهری قابل‌توجه است» افزود: از سر اشتغال‌زایی این طرح نه‌تنها در حوزه عمران بلکه در سایر بخش‌ها نیز قابل‌توجه است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مراسم امضا تفاهم‌نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری بین سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر همکاری این وزارتخانه در پیشبرد برنامه بازآفرینی شهری بیان کرد. امروز همه باید با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کنیم تا هر چه سریع‌تر به اهداف و ارقام موردنظر در این طرح برسیم.

وی ادامه داد: اثر اشتغال‌زایی این طرح نه‌تنها در حوزه عمرانی بلکه در سایر بخش‌ها نیز قابل‌توجه است.

وی با بیان اینکه ایمنی و کرامت انسان از اهداف اصلی این طرح به شمار می‌روند گفت: به‌طور مثال در شهر تهران حدود 40 درصد از مردم در بافت فرسوده زندگی می‌کنند آماری که قطعاً برای ما مسئله‌ای تکان‌دهنده محسوب می‌شود. هرچند درگذشته اقداماتی در این حوزه صورت گرفته است اما امروز شاهد مشکلات فراوانی در این حوزه هستیم که دولت نیز با اهتمام فراوان در جهت رفع آن‌ها حرکت می‌کند.

نهاوندیان با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای تحویل اراضی دولتی در جهت استفاده برای برنامه بازآفرینی شهری گفت: در این مسیر رقم‌های قابل‌توجهی در تأمین منابع مالی طرح اختصاص داده‌ایم که امید است تا پایان سال جذب شده و چشمه اشتغال‌زایی را برای اقتصاد کشور فراهم کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه « محله محوری و مشارکت محوری در این طرح به‌عنوان دو موضوع اصلی در این طرح به شمار می‌روند» گفت: هدف ما از اصلاح بافت فرسوده این نیست که در گوشه‌ای از این مناطق که دارای مشکلات ساختاری فراوانی هستند با تجمیع دو یا سه ساختمان تمامی موارد را حل کرده و مابقی محله را به حال خود بسپاریم، بلکه هدف اصلی ما آن است تا تمامی محله‌ را با مشارکت مردم، بخش خصوصی و سایر نهاد‌های عمومی بازآفرینی کرده و مشکلات روبنایی و زیربنایی را در کنار بحث بد مسکنی رفع کنیم.

نهاوندیان در پایان خاطرنشان کرد: گزارش‌های هفتگی این طرح از وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که در حال حاضر مطالعات در تمامی استان‌ها و به تفکیک شهر‌ها انجام‌گرفته و با استقبال خوبی از سمت توسعه گران روبرو شده است، البته باید به این موضوع نیز توجه کنیم که تکانه سطح قیمت‌ها در کشور نیز باید در تعدیل امور اجرایی دیده شود و به‌تمامی پیمانکاران اطمینان داده شود که واقعیت شرایط اقتصادی در مسیر اجرا در نظر گرفته‌شده و هدف اصلی طرح فراموش نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974199

وب گردی

وب گردی